lahaine.org
Asturies :: 09/12/2014

[Ast/Cast] CSI-Plan Inserta del Aytu. de Xixón, comunicáu a la opinión públicu

CSI-Plan INSERTA del Aytu. de Xixón
Estas son solo una mínima parte de las irregularidades detectadas. Así, el fraude de este Plan es manifiesto en todos los sentidos

[Asturianu]

Dende la Sección Sindical de la CSI nel Plan Inserta 2013 queremos lo primero manifestar la nuesa satisfacción al conocer el resultáu de los 3 primeros xuicios de les múltiples demandes presentaes por extrabayadores y del citáu Plan pola su contratación en fraude de Llei. La selmana pasada dimos a conocer a los medios la primera de les sentencies emitíes, en concretu pola Sala de lo Social 1 de Xixón, y na que se reconocía’l fraude de Llei na contratación, obligando al Ayuntamientu de Xixón a realmitir al trabayador o a indemnizalu con 33 díes por añu por despíu improcedente. Esta mesma selmana, el martes, diéronse a conocer dos nueves sentencies, nesti casu de la Sala de lo Social 2 de Xixón, na que amás de reconocer la improcedencia del despíu reconocíase que los extrabayadores, al ser contrataos en fraude de Llei, deberíen tener recibío’l salariu del Conveniu del Personal Llaboral del Ayuntamiento y afita la indemnización de 33 díes por añu axustándose a esti criteriu. Creemos que esta última sentencia sienta un precedente que ha ser aplicáu pa los 35 xuicios que tovía queden por cellebrase.

Estes sentencies dexen claro que’l Conveniu del Plan Innova, aplicáu a los Planes Inserta y firmáu por Ayuntamientu, FADE, CCOO y UGT ye papel moyao, yá que cola falsa excusa de la formación y la inserción llaboral proporciona al Ayuntamientu mano d’obra barata pa cubrir les necesidaes habituales que a lo llargo de tol añu tién al su cargu.

Además de que nun se da dengún tipu de formación específica nel oficiu pol cual se contrató (un contrasentíu yá que na selección durante la prueba oposición valorábase experiencia, formación y titulación al respectu pa salir elexíu, y el Conveniu Innova recueye que los y les trabayadores recibirán 75 hores de formación específica, un seguimientu continuu de la su evolución y visites a empreses, aspectos toos ellos que nun se llevaron a cabu pela parte del contratador), l’Ayuntamientu utilizó de forma aleatoria a trabayadores d’un determináu oficiu pa facer llabores d’otru tipu, repetidamente y ensin denguna xustificación.

Por poner namás dalgunos exemplos, los y les trabayadores del plan Inserta destinaos n’Obres Públiques servíen pal mantenimientu habitual que esta sección del Ayuntamientu realiza, yá seya mantenimientu de Colexos, d’instalaciones municipales etc etc...Eso sí cola diferencia que al tar baxo un conveniu especial cobraben la mitá que los y les trabayadores de Personal d’Obres Públiques.

En Parques y Xardinos a los y les trabayadores del plan Inserta contrataos como xardineros poníaselos a trabayar como peones de la construcción de forma continua...

Durante tres meses trabayadores del Plan Inserta fueron destinaos al Patronatu Deportivu, pa realizar los trabayos que habría de realizar el personal de Lacera, empresa subcontratada pol Ayuntamiento que se encarga del mantenimientu y de la organización tamién del Concursu Hípicu.

N’otru orden de coses, queremos tamién denunciar les siguientes inregularidaes detectaes mientres los Planes Inserta 2013:

Dexáronse obres a medio facer como’l fraude de los güertos d’ociu de Mareo, onde gracies a una xestión nefasta, quedaron ensin facer pesie a que se anunció la su inaguración próximamente.

Nun se respetaron derechos llaborales como la llibre ellección de vacaciones o incumplimientos flagrantes de les normes de seguridá.

Hubo tratu caciquil de dalgunos capataces de parques y xardinos.

Cambiu de centru de trabayu y vestuariu sigún el caprichu de los capataces.

Utilizóse a ayudantes de servicios pa cubrir places de conserxes que deberíen cubrise con personal de plantilla nes escueles infantiles de La Camocha y Nuevu Roces.

Utilizóse tamién a ayudantes de servicios pa facer turnos de tarde en diferentes dependencies municipales, ensin plus económicu añadíu, dalgo de lo que sí disfruta’l personal propiu del Ayuntamientu.

Utilizóse a trabayadores del Plan Inserta pa realizar xestiones que deberíen tar llimitaes al personal de plantilla nos diferentes rexistros municipales, talos como emitir tarxetes ciudadanes y otres xestiones llimitaes como dicimos al personal de plantilla en cumplimientu de la Llei Orgánica de Protección de Datos.

Estes son namás una mínima parte de les inregularidaes detectaes. Asina, el fraude d’esti Plan ye manifiestu en tolos sentíos. Los y les trabayadores atópense en peores condiciones que’l Personal Llaboral Municipal y faciendo les mesmes funciones.

Paeznos además una vergoña que los sindicatos CCOO y UGT, que se faeen llamar de clase, consientan esti fraude y esta discriminación llaboral. Son perfectamente conocedores de la situación del personal contratáu nos Planes d’Empléu, autoeríxense en representantes de los mesmos ensin preguntá-yos a les los interesaos y nun mueven un déu por cambiar esta situación llaboral. Tá claro que namás-yos preocupen les sus cuotes de poder y les sus prebendes, y al nun tener derechu al votu los contrataos/es en Plan d’Empléu, a estos sindicatos nun-yos interesa lo más mínimo la su situación. Prediquen cuando-yos interesa que los Gobiernos del PP quieren acabar con too, pero son ellos mesmos los que se sumen al carru d’esi acabar con tolos derechos llaborales conquistaos.

D’otru lláu, queremos destacar que los y les trabayadores del Plan Inserta na su mayoría son xente con esperiencia y años trabayaos, que se acueyen a ésti dada la crisis y l’altu paru n’Asturies y Xixón, xente que pa entrar en munchos casos tuvo que acreditar esa esperiencia. Nun val el cuentu de la formación pa tener unos paries llaborales al marxen de la llexislación.

N’otru orden de coses, ye tamién sorprendente, por llamalo de dalguna manera, que l’Ayuntamientu diga que va siguir cometiendo este fraude pesie a les sentencies conocíes hasta agora. Querer facer recaer en quien defiende los sus derechos la responsabilidá de les posibles mermes nel númberu de contrataos en próximos Planes d’Empléu ye ruin y miserable. Si esto pasare únicamente sedría culpa de quien infrinxe la Llei y pisotea los derechos llaborales, y de quien despilfarra les perres públiques n’obres públiques ensin sentíu y otres actuaciones hilarantes. Afalamos a los representantes municipales y a los representantes sindicales de CCOO y UGT a que dean la cara y despliquen a los y les xixoneses por qué se salten a la torera la Llei pisoteando derechos llaborales y provocando probablemente unes indemnizaciones de decenes de miles d’euros que recaerán sobre les arques municipales.

Pa finalizar, queremos anunciar que’l próximu miércoles nos personaremos nel Centru Municipal d’El Coto pa informar a los aspirantes a un contratu nel nuevu Plan Inserta de los sus derechos y de que van ser contrataos en fraude de Llei, afalándolos asinamesmo a siguir los pasos que dieron 38 compañeros y compañeres esti añu y llevando hasta les últimes consecuencies llegales la denuncia d’esta situación.

________________

[Castellano]

Desde la Sección Sindical de la Corriente Sindical d’izquierda en el Plan Inserta 2013, queremos lo primero manifestar nuestra satisfacción al conocer el resultado de los 3 primeros juicios de las múltiples demandas presentadas por extrabajadores y extrabajadoras del citado plan por su contratación en fraude de Ley. La semana pasada dimos a conocer a los medios la primera de las sentencias emitidas, en concreto por la Sala de lo Social 1 de Xixón, y en la que se reconocía el fraude de ley en la contratación, obligando al Ayuntamiento de Xixón a readmitir al trabajador o a indemnizarle con 33 días por año por despido improcedente. Esta misma semana, el martes, se dieron a conocer dos nuevas sentencias, en este caso de la Sala de lo Social 2 de Xixón, en la que además de reconocer la improcedencia del despido se reconocía que los extrabajadores, al ser contratados en fraude de ley, deberían haber recibido el salario del Convenio del Personal Laboral del Ayuntamiento y fija la indemnización de 33 días por año ajustándose a este criterio. Creemos que esta última sentencia sienta un precedente que debe ser aplicado para los 35 juicios que aún quedan por celebrarse.

Estas sentencias dejan claro que el Convenio del Plan Innova, aplicado a los Planes Inserta y firmado por Ayuntamiento, FADE, CCOO y UGT es papel mojado, ya que con la falsa excusa de la formación y la inserción laboral proporciona al Ayuntamiento mano de obra barata para cubrir las necesidades habituales que a lo largo de todo el año tiene a su cargo.

Además de que no se da ningún tipo de formación específica en el oficio por el cual se ha contratado (un contrasentido ya que en la selección durante la prueba oposición se valoraba experiencia, formación y titulación al respecto para salir elegido, y el Convenio Innova recoge que los trabajadores y trabajadoras recibirán 75 horas de formación específica, un seguimiento continuo de su evolución y visitas a empresas, aspectos todos ellos que no se llevaron a cabo por parte del contratador), el ayuntamiento utilizó de forma aleatoria a trabajadores de un determinado oficio para hacer labores de otro tipo, repetidamente y sin ninguna justificación.

Por poner sólo algunos ejemplos, los trabajadores y trabajadoras del plan Inserta destinados en Obras Públicas servían para el mantenimiento habitual que esta sección del Ayuntamiento realiza, ya sea mantenimiento de Colegios, de instalaciones municipales etc etc...Eso sí con la diferencia que al estar bajo un convenio especial cobraban la mitad que los trabajadores de Personal de Obras Públicas.

En Parques y Jardines a los trabajadores del plan Inserta contratados como jardineros se les ponia a trabajar como peones de la construcción de forma continua....

Durante tres meses trabajadores del Plan Inserta fueron destinados al Patronato Deportivo, para realizar los trabajos que tendría que realizar el personal de Lacera, empresa subcontratada por el Ayuntamiento que se encarga del mantenimiento y de la organización también del Concurso Hípico.

En otro orden de cosas, queremos también denunciar las siguientes irregularidades detectadas durante los Planes Inserta 2013:

Se han dejado obras a medio hacer como el fraude de los huertos de ocio de Mareo, donde gracias a una gestión nefasta, quedaron sin realizar a pesar de haberse anunciado su inauguración próximamente.

No se respetaron derechos laborales como la libre elección de vacaciones o incumplimientos flagrantes de las normas de seguridad.

Hubo trato caciquil de algunos capataces de parques y jardines.

Cambio de centro de trabajo y vestuario según el capricho de los capataces.

Se utilizó a ayudantes de servicios para cubrir plazas de conserjes que se deberían cubrir con personal de plantilla en las escuelas infantiles de La Camocha y Nuevo Roces.

Se utilizó también a ayudantes de servicios para hacer turnos de tarde en diferentes dependencias municipales, sin plus económico añadido, algo de lo que sí disfruta el personal propio del Ayuntamiento.

Se utilizó a trabajadores del Plan Inserta para realizar gestiones que deberían estar limitadas al personal de plantilla en los diferentes registros municipales, tales como emitir tarjetas ciudadanas y otras gestiones limitadas como decimos al personal de plantilla en cumplimiento de la Ley Orgánica de Protección de Datos.

Estas son solo una mínima parte de las irregularidades detectadas. Así, el fraude de este Plan es manifiesto en todos los sentidos. Los trabajadores se encuentran en peores condiciones que el Personal Laboral Municipal y realizando las mismas funciones.

Nos parece además una vergüenza que los sindicatos CCOO y UGT, que se hacen llamar de clase, consientan este fraude y esta discriminación laboral. Son perfectamente conocedores de la situación del personal contratado en los Planes de Empleo, se autoerigen en representantes de los mismos sin habérselo preguntado a los interesados y no mueven un dedo por cambiar esta situación laboral. Está claro que sólo les preocupan sus cuotas de poder y sus prebendas, y al no tener derecho al voto los contratados en Plan de Empleo, a estos sindicatos no les interesa lo más mínimo su situación. Predican cuando les interesa que los Gobiernos del PP quieren acabar con todo, pero son ellos mismos quienes se suman al carro de ese acabar con todos los derechos laborales conquistados.

Por otro lado, queremos destacar que los trabajadores y trabajadoras del Plan Inserta en su mayoría son gente con experiencia y años trabajados, que se acogen a éste dada la crisis y el alto paro en Asturies y Xixón, gente que para entrar en muchos casos ha tenido que acreditar esa experiencia. No vale el cuento de la formación para tener unos parias laborales al margen de la legislación.

En otro orden de cosas, es también sorprendente, por llamarlo de alguna manera, que el Ayuntamiento diga que va a seguir cometiendo este fraude a pesar de las sentencias conocidas hasta ahora. Querer hacer recaer en quien defiende sus derechos la responsabilidad de las posibles mermas en el número de contratados en próximos Planes de Empleo es ruin y miserable. Si esto pasase únicamente sería culpa de quien infringe la Ley y pisotea los derechos laborales, y de quien despilfarra el dinero público en obras públicas sin sentido y otras actuaciones hilarantes. Animamos a los representantes municipales y a los representantes sindicales de CCOO y UGT a que den la cara y expliquen a los ciudadanos y ciudadanas de Xixón por qué se saltan a la torera la Ley pisoteando derechos laborales y provocando probablemente unas indemnizaciones de decenas de miles de euros que recaerán sobre las arcas municipales.

Para finalizar, queremos anunciar que el próximo miércoles nos personaremos en el Centro Municipal de El Coto para informar a los aspirantes a un contrato en el nuevo Plan Inserta de sus derechos y de que serán contratados en fraude de ley, animándoles asimismo a seguir los pasos que dieron 38 compañeros y compañeras este año y llevando hasta las últimas consecuencias legales la denuncia de esta situación.


 

Este sitio web utiliza 'cookies'. Si continúas navegando estás dando tu consentimiento para la aceptación de las mencionadas 'cookies' y la aceptación de nuestra política de 'cookies'.
o

La Haine - Proyecto de desobediencia informativa, acción directa y revolución social

::  [ Acerca de La Haine ]    [ Nota legal ]    Creative Commons License ::

Principal