lahaine.org
Estado español, Asturies :: 29/01/2014

La lucha de Tenneco, al combate con la unidad obrera

Iniciativa Comunista
El 23 de Enero nos acercamos hasta la planta de Tenneco en Xixón con el objetivo de que los trabajadores pudiesen hablarnos sobre las últimas novedades del conflicto.

Castellano

En la noche del 23 de Enero nos acercamos hasta la planta de Tenneco en Xixón con el objetivo de que los trabajadores pudiesen hablarnos de primera mano sobre las últimas novedades del conflicto. Conocida como La Monroe, los trabajadores llevan en ella casi 5 meses de lucha. La posibilidad de que la multinacional americana intente llevarse la maquinaria para trasladar la producción a Polonia, obliga a los 230 obreros de La Monroe a turnarse para hacer guardias tanto diurnas, como nocturnas.

Raúl, de 39 años y con 13 trabajando en la cadena de montaje, era tajante en sus palabras: defenderemos la planta hasta las últimas consecuencias; pienso estar aquí encerrado hasta que haga falta-.

El día 17 de Octubre marcó un punto de inflexión en la lucha, la asamblea de trabajadores reunió a 15.000 personas en Xixón que clamaban contra el cierre de la fábrica. Pero esta lucha, y lo que ha conseguido hasta el día de hoy no sale de la nada, tenemos que dar un repaso a la historia sindical de la planta para formarnos una idea de lo lejos que se remonta esta heroica lucha.

La semilla de una lucha

La trayectoria de la fábrica siempre fue de lucha. Bernardino, miembro de la CSI, y que lleva 20 años de tornero, nos explica algunas de las luchas. -Los conflictos previos se basaron en la defensa de los derechos del trabajador eventual, en esta empresa siempre se luchó para que un eventual cobrara lo mismo que un fijo. Que entraran el mayor número de eventuales a ser fijos y que entraran con los mismos derechos- señala Benardino.

Heredamos unos buenos convenios, y unas condiciones laborales decentes porque siempre se luchó- completa Ignacio, miembro del comité de empresa por la CSI, con 12 años de trabajo. Incluso en el último convenio se consiguió que en la empresa no hubiera ETTs: -siempre se luchó porque hubiera trabajo de calidad-.

Luis, que trabaja en el mecanizado de ejes, es el entrevistado más veterano; entró a la fábrica en el 77. -En aquellos años hacíamos 2.000 amortiguadores diarios. En el momento de mayor producción llegamos a hacer unos 17.000. En 2008 la producción empieza a bajar y la empresa empieza a eliminar gente- nos cuenta Luis. Comienzan los EREs, y aunque los 2 primeros no fueron aceptados, los posteriores sí, y -a partir de ahí la empresa nos llevó al cierre-.

La Monroe siempre fue una empresa sindicalmente fuerte, y -gracias a eso se consiguió que desde el año 80, no existieran las horas extra. Así conseguimos que entrara mucha gente- concluye Luis.

El conflicto actual

En marzo de 2013 se despide al hasta entonces gerente de la planta xixonesa. Entonces llegó otro gerente, que era el que llevaba la fábrica de Ermua y -siguió todos los pasos, que, vistos desde la distancia, eran los pasos lógicos de un cierre, aunque aquí no lo queríamos ver- opina Raúl, de la CSI.

Se empieza a fabricar un stockaje, cuando la política de empresa hasta el momento era la de stockaje cero. -Pero como teníamos carga de trabajo, nos dijimos: vamos a seguir trabajando-.

Los trabajadores, tras el cambio de gerente, escuchaban rumores sobre una posible reestructuración de mano de obra indirecta (oficinas, administración), pero el 5 de septiembre de 2013, el gerente anuncia ante todos los obreros que la compañía ha decidido el cese de la actividad en Xixón.

Preguntamos por las primeras reacciones a Agustín, con 12 años de labor en el transporte de materiales. -Normalmente, cuando te dan una patada en los cojones, lo primero que haces es caer de rodillas. Ese día hubo compañeros que me lloraron. No nos entraba en la cabeza, sabíamos que la empresa tenía beneficios-.

Los primeros momentos no podían tener otra expresión: una mezcla de rabia y resignación al ver que de la noche a la mañana todos estaban en la calle. Un estado de incertidumbre predominaba en los trabajadores ante lo que se les venía encima. -Yo no aspiraba a tener un chalet en Somió ni un Mercedes, yo quería vivir tranquilo- nos cuenta Tomás de 47 años, y desde el año 92 en la cadena de montaje.

Pero la situación no podía mantenerse en el tiempo, y los trabajadores se vieron obligados a despertar y ponerse manos a la obra de defender sus puestos de trabajo: nadie lo iba a hacer por ellos.

En opinión de Tomás, -reaccionó muy rápido el comité de empresa. Tenemos una buena parte del comité, que trabajó mucho al principio, y nos unió.

Los trabajadores tenían claro que evitar el cierre de la planta, pasaba por aglutinarse en torno a la asamblea. Bernardino nos explica de que manera -el ‘éxito’ de este conflicto, es que las decisiones se acordó que se tomaran en la asamblea. Hacía nada que había cerrado Suzuki, y sabíamos que a las 48 horas del anuncio del cierre, se estaba negociando dinero. Por eso no permitimos que se metieran las federaciones sindicales-.

-Existe otra manera de hacer sindicalismo- resalta Ignacio,- y es no vender el puesto de trabajo del compañero. En las negociaciones se acordó desde la asamblea, que lo único que íbamos a pedir era el puesto de trabajo. Nunca dinero. Nos ponían delante el ‘plan social’ para firmar, y nosotros ni lo mirábamos-.

Según la última reforma laboral, se indemnizan los despidos con 20 días por año trabajado. En este caso, Tenneco llegó a ofrecer hasta 50 días. -La respuesta fue no. Queríamos que la fábrica siguiera abiert-a.

En ningún momento las intenciones de la empresa fueron otras que las de cerrar la fábrica. No querían negociar nada. Por eso, en palabras textuales de Ignacio, en la última reunión en el SASEC se dijo: yo no voy a firmar el despido de ningún compañero, me pongas lo que me pongas-.

Asturies, morriendo

-Asturies siempre ha sido una de las grandes olvidadas, siempre hemos estado en la esquina. Con la nueva reforma laboral, esa reforma que iba a generar trabajo, lo que nos ha generado es deslocalización. Vemos que las empresas se van, se va Suzuki, se va Coca-Cola, nos vamos nosotros… Las legislaciones que se han sacado no sirven para mantener el empleo. Asturies actualmente pende de un hilo, es dramático- nos responde con claridad Raúl, cuando le preguntamos por la situación que está viviendo Asturies y el pueblo asturiano.

Todos coinciden en la valoración, pero insisten en que el proceso de desindustrialización de Asturies puede pararse, si se pasa por la unidad obrera y por la lucha continua.

Proyecto de Unidad Obrera

El mismo 23 de Enero por la mañana, la asamblea de trabajadores de Tenneco convocaba a varias empresas asturianas en la misma o parecida situación: Cocinas Asturianas, Benito Sistemas, Cajastur, Subcontratas de Hunosa, Cébrano, Fundición Nodular, la lavandería del Hospital de Cabueñes, la Fábrica de Armas de Trubia, Matadero de Noreña, Coca-Cola, y afectados por la intoxicación con mercurio de Asturiana de Zinc.

Este proyecto se lleva a cabo por la necesidad crear un frente común de los trabajadores de todas las empresas afectadas por cierres o despidos. -¿Por qué lo hacemos nosotros?-se pregunta Tomás: porque no lo hace nadie- apunta. La falta de una estructura bien cimentada que defienda los intereses de los trabajadores, hace que los obreros de La Monroe tomen la iniciativa de la unidad obrera e intenten con todos sus medios parar el expolio industrial y la pésima situación laboral en Asturies.

-Creemos que hay muchísimos motivos para hacer una huelga general, al menos en Asturies, y no se ha hecho porque los sindicatos mayoritarios están en las poltronas y de ahí no se mueven- comenta Luis, que espera que -este proyecto que se inició hoy 23 de Enero, plante las bases para, si es necesario, hacer una huelga general en Asturies-.

Raúl también tiene claro el planteamiento del proyecto, y así nos lo explica: -Aunar el esfuerzo de toda la gente posible es importantísimo. Porque para la clase obrera, nuestra gran arma es la unión-. Y apunta de forma certera a los enemigos de clase que colaboran, de una u otra forma con las empresas que dejan Asturies sin industria ni trabajo: -Conseguir aunar distintos conflictos laborales, conseguir sacar a la gente a la calle… es ponerle las cosas difíciles tanto a los sindicatos mayoritarios, que están mirando para otro lado, mientras cobran las subvenciones estatales, como a los que están en el poder apoltronados y que huyen de nuestras situaciones. Vamos a incomodar mucho con esto. Porque intentamos crear un movimiento mayor, no solo 200 trabajadores-.

Conclusiones clarificadoras

De los trabajadores de La Monroe no podríamos decir otra cosa: son ejemplo de lucha y de dignidad obrera. Firmes en sus convicciones no se han dejado manipular ni por los representantes de partidos políticos que han ido a “darles la palmadita” en la espalda, ni por las federaciones de los sindicatos colaboradores con el sistema, que hubieran firmado, por más o menos dinero, a las primeras de cambio.

El día 31 de Enero, sabremos si el ERE presentado por la empresa se considera nulo o no, y si la empresa se verá obligada a readmitir a los trabajadores. En todo caso, como Tomás nos expresó, lo importante es que la lucha y la unidad sigan avanzando. Si estamos todos juntos, nos tienen miedo: es la solución, no tenemos otra. La clase obrera, o juntos, o a tomar por culo. Que esto continúe, para los que vengan detrás, para Xixón y para Asturies. El puesto de trabajo, o lo mantenemos, o nos lo roban.

Por eso, desde Iniciativa Comunista d’Asturies lo tenemos claro, el único camino para barrer el capitalismo es la unidad obrera desde la base, con ella el pueblo trabajador asturiano es invencible. Así mismo, hacemos un llamamiento a todo el pueblo asturiano para que se solidarice con las luchas obreras y en concreto a la clase obrera asturiana a que siguiendo con el ejemplo de lucha y dignidad de los compañeros de Tenneco tejan lazos de unidad obrera de base. Porque como decían los compañeros, solo mediante la unidad obrera en la lucha podremos superar este capitalismo que cada día nos asfixia más. Porque basta ya de trabajos precarios y condiciones de miseria, porque no hay salida en este sistema capitalista en descomposición, llamamos a la organización y a la lucha por una sociedad más justa al servicio de nuestros intereses, por la sociedad socialista al servicio de la clase obrera y los sectores populares.


Asturianu

La llucha de Tenneco, al combate cola unidá obrera.

Na nueche del 23 de Xineru averámonos fasta la planta de Tenneco en Xixón coles mires de que los trabayadores pudieren falanos de primera mano sobre les últimes novedaes del conflictu. Conocida como La Monroe, los trabayadores lleven nella casi 5 meses de llucha. La posibilidá de que la multinacional americana intente llevase la maquinaria pa treslladar la producción a Polonia, obliga a los 230 obreros de La Monroe a turnarse pa facer guardies tantu diurnes, como nocherniegues.

Raúl, de 39 años y con 13 trabayando na cadena de montaxe, yera tayante nes sos palabres: vamos defender la planta fasta les últimes consecuencies; piensu tar equí zarráu hasta que faiga falta.

El día 17 d'Ochobre marcó un puntu d'inflexón na llucha, l'asamblea de trabayadores axuntó a 15.000 persones en Xixón que clamaben contra'l zarru de la fábrica. Pero esta llucha, y lo que consiguióse fasta'l día de güei nun sale de la nada, tenemos que dar una repasada a la hestoria sindical de la planta pa formanos una idega de lo llueñe que se remonta esta heroica llucha.

La grana d'una llucha

La trayectoria de la fábrica siempres foi de llucha. Bernardino, miembru de la CSI, y que lleva 20 años de torneru, esplícanos dalgunes de les lluches. -Los conflictos previos basábanse na defensa de los derechos del trabayador eventual, nesta empresa siempres se lluchó por que un eventual cobrara lo mesmo qu'un fixu. Qu'entraren el mayor númberu d'eventuales a ser fixos y qu'entraren colos mesmos derechos- señala Benardino.

Heredamos unos bonos convenios, y unes condiciones llaborales decentes porque siempres se lluchó- completa Ignacio, miembru del comité d'empresa pola CSI, con 12 años de trabayu. Inclusive nel últimu conveniu consiguióse que na empresa nun hubiera ETTs: -siempres se lluchó porque hubiera trabayu de calidá-.

Luis, que trabaya nel mecanizado d'exes, ye l'entrevistáu más veteranu; entró a la fábrica nel 77. -Naquellos años faíamos 2.000 amortiguadores diarios. Nel momentu de mayor producción llegamos a faer unos 17.000. En 2008 la producción empieza a baxar y l'empresa empieza a esaniciar xente- cúntanos Luis. Empiecen los eres, y anque los 2 primeros nun fueron aceptaos, los posteriores sí, y -a partir d'ende la empresa llevónos al zarru.

La Monroe siempres foi una empresa sindicalmente fuerte, y gracies a eso consiguióse que dende l'añu 80, nun esistieren les hores extra. Asina consiguimos qu'entrara muncha xente, conclúi Luis.

El conflictu actual

En Marzu de 2013 despidese al fasta entós xerente de la planta xixonesa. Entós llegó otru xerente, que yera'l que llevaba la fábrica de Ermua y -siguió tolos pasos, que, vistos dende la distancia, yeren los pasos lóxicos d'un zarru, anque equí non queríamos ver- opina Raúl, de la CSI.

Entámase a fabricar un stockaje, cuando la política d'empresa hasta'l momentu yera la de stockaje cero. Pero como teníamos carga de trabayu, diximos: vamos siguir trabayando.

Los trabayadores, tres el cambéu de xerente, escuchaben rumores sobre una posible reestructuración de mano d'obra indirecta (oficines, alministración), pero'l 5 de Setiembre de 2013, el xerente anuncia ante tolos obreros que la compañía decidió'l cese de l'actividá en Xixón.

Entrugamos poles primeres reacciónes a Agustín, con 12 años de llabor nel tresporte de materiales. De normal, cuando te dan una patada nos coyones, lo primero que fexes ye cayer de rodílles. Esi día hubo compañeros que me lloraron. Nun nos entraba na cabeza, sabíamos que la empresa tenía beneficios.

Los primeros momentos nun podíen tener otra espresión: un amiestu de rabia y resignación al ver que de la nueche al día toos taben na cai. Un estáu d'incertidume predominaba nos trabayadores ante lo que se-yos venía enriba. Yo nun aspiraba a tener un xalé en Somió nin un Mercedes, yo quería vivir sele, cúntanos Tomás de 47 años, y dende l'añu 92 na cadena de montaxe.

Pero la situación nun podía caltenese nel tiempu, y los trabayadores viéronse obligaos a espertar y ponese manes a la obra de defender los sos puestos de trabayu: naide lo diva facer por ellos.

D'acordies con Tomás, reaccionó bien rápido'l comité d'empresa. Tenemos una bona parte del comité, que trabayó enforma de primeres, y xuniónos.

El trabayadores teníen claro qu'evitar el zarru de la planta, pasaba por apigurar se en redol a l'asamblea. Bernardino esplícanos de que manera , l'ésitu’ d'esti conflictu, ye que les decisiones alcordóse que se tomaren na asamblea. Faía nada qu'había zarráu Suzuki, y sabíamos qu'a les 48 hores del anunciu del zarru, taba axustándose dineru. Por eso nun dexamos que se metieren les federaciones sindicales.

Esiste otra manera de faer sindicalismu, resalta Ignacio, y ye nun vender el puestu de trabayu del compañeru. Nes negociaciones alcordar dende l'asamblea, que lo único que díbamos pidir yera'l puestu de trabayu. Nunca dineru. Poníennos delantre'l plan social’ pa roblar, y nós nin lo mirábamos.

Según la última reforma llaboral, indemnícense los despidos con 20 díes per añu trabayáu. Nesti casu, Tenneco llegó a ufiertar hasta 50 díes. La respuesta foi non. Queríamos que la fábrica siguiera abierta.

En nengún momentu les intenciones de la empresa fueron otres que les de pesllar la fábrica. Nun queríen axustar nada. Por eso, en palabres testuales d'Ignacio, na última xunta nel SASEC díxose: yo nun voi roblar el despidu de nengún compañeru, póngasme lo que me pongas.

Asturies, morriendo

Asturies siempres foi una de les grandes escaecíes, siempres tuvimos na esquina. Cola nueva reforma llaboral, esa reforma que diba xenerar trabayu, lo que nos xeneró ye deslocalización. Vemos que les empreses colen, cola Suzuki, cola Coca-Cola, colamos nós… Les lexislaciones que se sacaron nun sirven pa caltener l'empléu. Asturies anguaño escolga d'un filo, ye dramáticu, respuéndenos con claridad Raúl, cuando-y entruguen pola situación que ta viviendo Asturies y el pueblu asturianu.

Toos coinciden na valoración, pero aportunen en que'l procesu de desindustrialización de Asturies puede parase, si pasase pola unidá obrera y pola llucha continua.

Proyectu d'Unidá Obrera

El mesmu 23 de Xineru pela mañana, l'asamblea de trabayadores de Tenneco convocaba a delles empreses asturianes na mesma o asemeyada situación: Cocines Asturianes, Benito Sistemes, Cajastur, Subcontrates d'Hunosa, Cébrano, Fundición Nodular, la llavandería del Hospital de Cabueñes, la Fábrica d'Armes de Trubia, Mataderu de Noreña, Coca-Cola, y afectaos pola intoxicación con mercuriu d'Asturiana de Cinc.

Esti proyectu llevase a cabu pola necesidá de crear un frente común de el trabayadores de toles empreses afectaes por zarros o despidos. -¿Por qué lo faemos nós?-entrugase Tomás: porque nun lo fai naide- apunta. La falta d'una estructura bien encimentada que defenda los intereses de el trabayadores, fai que los obreros de La Monroe tomen la iniciativa de la unidá obrera ya intenten con tolos sos medios parar l'espoliu industrial y la pésima situación llaboral n’Asturies.

Creemos qu'hai bien de motivos pa faer una fuelga xeneral, siquier en Asturies, y nun se fixo porque los sindicatos mayoritarios tán nes poltrones y de ende nun se mueven- comenta Luis, qu'espera que -esti proyectu que s'empecipió güei 23 de Xineru, plante les bases pa, si ye necesariu, faer una fuelga xeneral en Asturies.

Raúl tamién tien claro'l planteamientu del proyectu, y asina nos lo esplica: -Aunir l'esfuerzu de tola xente posible ye perimportante. Porque pa la clase obrera, la nuesa gran arma ye la unión-. Y apunta de forma certera a los enemigos de clase que collaboren, d'una o otra forma coles empreses que dexen Asturies ensin industria nin trabayu: -Consiguir aunir distintos conflictos llaborales, consiguir sacar a la xente a la cai… ye pone-y les coses difíciles tantu a los sindicatos mayoritarios, que tán mirando pa otru llau, mientres cobren les subvenciones estatales, como a los que tán nel poder apoltronados y que fuxen de les nueses situaciones. Vamos cafiar enforma con esto. Porque intentamos crear un movimientu mayor, non solo 200 trabayadores-

Conclusiones clarificadores

De los trabayadores de La Monroe nun podríamos dicir otra cosa: son exemplu de llucha y de dignidá obrera. Firmes nos sos convencimientos nun se dexaron manipular nin polos representantes de partíos políticos que fueron dar -yos la palmadita” nel llombu, nin poles federaciones de los sindicatos collaboradores col sistema, que roblaren, por más o menos dineru, a les primeres de cambiu.

El día 31 de Xineru, vamos saber si l'ERE presentáu pola empresa considérase nulu o non, y si la empresa va vese obligada a readmitir a el trabayadores. Sía que non, como Tomás espresónos, lo importante ye que la llucha y l'unidá sigan avanzando. Si tamos toos xuntos, tiénennos mieu: ye la solución, nun tenemos otra. La clase obrera, o xuntos, o a tomar por culu. Qu'esto siga, pa los que vengan detrás, pa Xixón y pa Asturies. El puestu de trabayu, o lo caltenemos, o nos lu roben.

Por eso, dende Iniciativa Comunista d’Asturies tenemoslo claro, l'únicu camín pa barrer el capitalismu ye la unidá obrera dende la base, con ella el pueblu trabayador asturianu ye invencible. Asina mesmu, facemos un llamamientu a tol pueblu asturianu por que se solidarice coles lluches obreres y en concretu a la clase obrera asturiana a que siguiendo col exemplu de llucha y dignidá de los compañeros de Tenneco texan llazos d'unidá obrera de base. Porque como dicíen los compañeros, solo cola unidá obrera na llucha vamos poder superar esti capitalismu que ca día afuéganos más. Porque basta yá de trabayos precarios y condiciones de miseria, porque nun hai salida nesti sistema capitalista en descomposición, llamamos a la organización y a la llucha por una sociedá más xusta al serviciu de los nuesos intereses, pola sociedá socialista al serviciu de la clase obrera y los sectores populares.

Iniciativa Comunista d'Asturies

http://www.iniciativacomunista.org/

 

Este sitio web utiliza 'cookies'. Si continúas navegando estás dando tu consentimiento para la aceptación de las mencionadas 'cookies' y la aceptación de nuestra política de 'cookies'.
o

La Haine - Proyecto de desobediencia informativa, acción directa y revolución social

::  [ Acerca de La Haine ]    [ Nota legal ]    Creative Commons License ::

Principal