Principal |
Barcelona :: 16/01/2020

[Cat/Cast]Barcelona: Multan a Tito Álvarez con 8.000 € por la huelga de taxis que ocupó la Gran Vía

Agencias / La Haine
La Generalitat le considera responsable del colapso, hace un año, en el centro de Barcelona durante las protestas contra las licencias de los VTCs

[Català]

Multen Tito Álvarez amb 8.000 euros per la vaga de taxis que va ocupar la Gran Via

La Generalitat el considera responsable del col·lapse, fa un any, al centre de Barcelona durant les protestes contra les llicències dels VTCs

Fa un any, el conflicte dels taxis va bloquejar el centre de Barcelona. Ara, la Generalitat ha decidit multar amb 8.000 euros el líder d'Élite Taxi, Alberto "Tito" Álvarez, per les vagues del sector del gener del 2019 contra les llicències dels VTCs. Les mobilitzacions van acabar amb l'ocupació de la Gran Via.

Segons l'administració, les mobilitzacions convocades pels taxistes "no havien estat prèviament comunicades". L'expedient detalla set actes de denúncia dels Mossos d'Esquadra, una de la Policia Portuària i una de la Guàrdia Civil.

Es detalla en aquest expedient que Álvarez "es va presentar" davant dels agents com a "organitzador i responsable" de les mobilitzacions i que, "fins i tot, va donar directrius a la resta de participants al llarg dels diferents dies". Afirma que, juntament amb la resta de participants", "va obstaculitzar" les vies públiques amb els seus vehicles. 

El portaveu del sindicat de taxistes Élite ja ha assegurat a TV3 que recorrerà la multa i que aquest mateix dimarts demanaran permisos per fer vaga durant tots els dies del Mobile World Congress. Reclamen més controls als vehicles de lloguer amb conductor. 

Una setmana de bloqueig
 Imatges de fa un any durant l'assemblea de taxistes ((EFE))

 Les mobilitzacions dels taxistes de fa un any van durar pràcticament una setmana. El 24 de gener van retirar els taxis aparcats a la Gran Via i van reprendre el servei. El dia abans van acceptar la proposta de decret de regulació dels VTCs de la Generalitat i van votar desconvocar la vaga que mantenien des de divendres de la setmana anterior. En la votació, el sí es va imposar al no per 2.508 vots a 2.177.

La desconvocatòria de vaga va arribar després d'una tensa jornada que va provocar l'anunci de dimissió del líder del comitè de vaga, Alberto "Tito" Álvarez. Va continuar, però, com a portaveu d'Élite Taxi. Va anunciar aquesta decisió en plena assemblea després de les protestes i el desacord entre els conductors sobre el format de la votació per acceptar o rebutjar el decret del govern sobre la regulació de VTCs i taxis.

https://www.ccma.cat/324/multen-tito-alvarez-amb-8-000-euros-per-la-vaga-de-taxis-que-va-ocupar-la-gran-via/noticia/2979916/

______________

[Castellano]

Multan a Tito Álvarez con 8.000 euros por la huelga de taxis que ocupó la Gran Vía

La Generalitat le considera responsable del colapso, hace un año, en el centro de Barcelona durante las protestas contra las licencias de los VTCs

"Tito" Álvarez en una asamblea de taxistas el 21 de enero del 2019 en la plaza Cataluña

Hace un año, el conflicto de los taxis bloqueó el centro de Barcelona. Ahora, la Generalitat ha decidido multar con 8.000 euros el líder de Élite Taxi, Alberto "Tito" Álvarez , por las huelgas del sector de enero del 2019 contra las licencias de los VTCs . Las movilizaciones terminaron con la ocupación de la Gran Vía.

Según la administración, las movilizaciones convocadas por los taxistas "no habían sido previamente comunicadas" . El expediente detalla siete actos de denuncia de los Mossos, una de la Policía Portuaria y una de la Guardia Civil.

Se detalla en este expediente que Álvarez "se presentó" ante los agentes como "organizador y responsable" de las movilizaciones y que, "incluso, dio directrices al resto de participantes a lo largo de los diferentes días". Afirma que, junto con el resto de participantes ", " obstaculizó " las vías públicas con sus vehículos. 

El portavoz del sindicato de taxistas Élite ya ha asegurado a TV3 que recurrirá la multa y que este mismo martes pedirán permisos para hacer huelga durante todos los días del Mobile World Congress . Reclaman más controles a los vehículos de alquiler con conductor. 

Una semana de bloqueo
 Imágenes de hace un año durante la asamblea de taxistas ((EFE))

 Las movilizaciones de los taxistas de hace un año duraron prácticamente una semana. El 24 de enero retiraron los taxis aparcados en la Gran Vía y retomaron el servicio. El día antes aceptaron la propuesta de decreto de regulación de los VTCs de la Generalidad y votaron desconvocar la huelga que mantenían desde el viernes de la semana anterior. En la votación, el sí se impuso al no por 2.508 votos a 2.177.

La desconvocatoria de huelga llegó tras una tensa jornada que provocó el anuncio de dimisión del líder del comité de huelga, Alberto "Tito" Álvarez. Continuó, pero, como portavoz de Élite Taxi. Anunció esta decisión en plena asamblea tras las protestas y el desacuerdo entre los conductores sobre el formato de la votación para aceptar o rechazar el decreto del gobierno sobre la regulación de VTCs y taxis.

https://www.ccma.cat/324/multen-tito-alvarez-amb-8-000-euros-per-la-vaga-de-taxis-que-va-ocupar-la-gran-via/noticia/2979916/

 

Enlace al artículo: https://www.lahaine.org/fQ2s