Principal |
Països Catalans :: 19/10/2020

Piden un año de prisión a la fotoperiodista detenida este martes en un desahucio en Terrassa

Marc Solé

[Català]

Demanen un any de presó per la fotoperiodista detinguda aquest dimarts en un desnonament a Terrassa

Mireia Comas va ser alliberada al cap de poques hores, i el dimecres en un judici ràpid es va conèixer la petició del jutge

Els Jutjats de Terrassa, on s'ha celebrat el judici. | Mossos d'EsquadraUn any de presó i 170€ euros de compensació per una presumpta agressió a una agent. Aquesta és la petició de la fiscalia contra la fotoperiodista i activista terrassenca Mireia Comas, detinguda aquest dimarts en un desnonament al barri de Can Palet de Terrassa. Ara, tot i que pot ser recorreguda, Comas manifesta la seva sorpresa, ja que esperava ser absolta després de relatar que la mateixa agent "li havia demanat perdó" conscient d'una actuació desmesurada.

DESNONAMENT«Un cop acabat el torn, l'agent que m'havia detingut va baixar a la cel·la a demanar-me perdó»La fotoperiodista egarenca Mireia Comas va ser detinguda, juntament amb l'ocupant d'un pis, durant un desnonament aquest dimarts a Terrassa

Després de ser alliberada el mateix dia al vespre, aquest dimecres s'ha celebrat un judici ràpid. Comas estava acusada d'un delicte d'atemptat contra l'autoritat i, en declaracions a aquest mitjà, reiterava la seva innocència. Tot i això, en un gir inesperat dels esdeveniments, explica que la policia que la va retenir "ha agafat la baixa quatre dies per cops de puny a l'espatlla".

En aquest sentit, en declaracions a LaTorre assegura que "s'han inventat una pel·lícula", ja que, segons explica, a l'atestat diu que "va agafar una agent per l'armilla, la va encastar contra la paret, ella se'n va aconseguir desfer, però s'hi va tornar a abraonar per propinar-li cops de puny". Comas nega tots els fets, afirma que "és surrealista" i remarca que "van ser ells qui la van amenaçar".
________________

[Castellano]

Piden un año de prisión a la fotoperiodista detenida este martes en un desahucio en Terrassa

Mireia Comas fue liberada a las pocas horas, y el miércoles en un juicio rápido se conoció la petición del juez

Los Juzgados de Terrassa, donde se ha celebrado el juicio.

Un año de prisión y 170 € euros de compensación por una presunta agresión a una agente. Esta es la petición de la fiscalía contra la fotoperiodista y activista terrassenca Mireia Comas, detenida este martes en un desahucio en el barrio de Can Palet de Terrassa . Ahora, aunque puede ser recurrida, Comas manifiesta su sorpresa, ya que esperaba ser absuelta tras relatar que la misma agente "le había pedido perdón" consciente de una actuación desmedida.

DESAHUCIO«Una vez terminado el turno, el agente que me había detenido bajó a la celda a pedirme perdón» La fotoperiodista egarense Mireia Comas fue detenida, junto con el ocupante de un piso, durante un desahucio este martes en Terrassa

Tras ser liberada el mismo día por la noche, este miércoles se ha celebrado un juicio rápido. Comas estaba acusada de un delito de atentado contra la autoridad y, en declaraciones a este medio, reiteraba su inocencia. Sin embargo, en un giro inesperado de los acontecimientos, explica que la policía que la retuvo "ha cogido la baja cuatro días por puñetazos en el hombro".

En este sentido, en declaraciones a La Torre asegura que "se han inventado una película", ya que, según explica, en el atestado dice que "cogió una agente para el chaleco, la empotró contra la pared, ella se consiguió deshacer, pero se volvió a abalanzarse para propinarle puñetazos ". Comas niega todos los hechos, afirma que "es surrealista"

https://www.naciodigital.cat/latorredelpalau/noticia/75863/demanen-any-preso-fotoperiodista-detinguda-aquest-dimarts-desnonament-terrassa

 

Enlace al artículo: https://www.lahaine.org/fU7V