Principal |
Galiza :: 03/08/2006

Balance del primer año bipartito PSOE-BNG: un año más perdido para la causa de Galiza y su pueblo trabajador

NóS-Unidade Popular
Cuando, 12 meses atrás, se confirmó la formación de un nuevo gobierno integrado por conselheir@s del PSOE y del BNG, amplios sectores del pueblo trabajador galego vieron con esperanza la posibilidad de una verdadera transformación social.

Balance del primer año bipartito PSOE-BNG: un año más perdido para la causa de Galiza y su pueblo trabajador

Cuando, 12 meses atrás, se confirmó la formación de un nuevo gobierno integrado por conselheir@s del PSOE y del BNG, amplios sectores del pueblo trabajador galego vieron con esperanza la posibilidad de una verdadera transformación social. Además de la retirada de la nefasta figura del viejo fascista, las políticas concretas del ejecutivo presidido por Peres Tourinho y Anxo Quintana pueden definirse como de puro continuísmo.

Nadie esperava que pudiese romper el orden institucional y socioeconómico vigente, pero si que se abriera una etapa sin el nepotismo ni la corrupción de la derecha española al frente de la institución autonómica, y que se pudieran reorientar las políticas económicas y sociales en función de los intereses de la mayoria.

Nada de eso sucedió, y tal como la izquierda independentista avanzó, la nueva etapa está manteniendo las mismas líneas maestras de acción política por parte de los nuevos gestores de Sam Caetano, que podemos reseumir en cuatro puntos: neoliberalismo económico, españolización lingüística y cultural, ningún compormiso con una verdadera democracia participativa y el monumental fraude de la reforma estatutária.

1. Así, en lo económico, los graves problemas que Galiza arrastraba continúan manteniéndose: amenaza y agresión permenentes contra los sectores productivos básicos de la economia galega (como vimos en los últimos meses en el sector naval de Vigo y Trasancos), turistificación salvaje como falsa alternativa y, en consecuéncia, emigración de miles de jóvenes para outros países huyendo de la precarización del mercado laboral galego.

Las inmejorables relacions com el empresariado contrastan com la falta de apoyo a los sectores más castigados por el neoliberalismo salvaje que sigue guiando la política económica de los gobiernos autonómico y estatal. La nueva reforma laboral impuesta en Madrid por el PSOE, los empresarios y los sindicatos vendidos es un ejemplo de cómo el ejectivo autonomico se inhibe en los temas que afectan más gravemente a los intereses de la mayoría social del País, lo que también se ve en temas como los accidentes laborales o la falta de condiciones de trabajo dignas, sobre todo para la juventud y las mujeres trabajadoras.

2. Especialmente grave está siendo la continuidad de la estrategia institucional de españolización de Galiza. La letal política lingüística del PP se mantiene al 100%, sin ninguna medida novedosa de carácter estratégico que pueda servir para invertir las tendencias asimilistas verificadas en el tejido social galego por décadas de una autonomía inservible para la construcción nacional.

Los medios de comunicación de titularidad pública y la enseñanza son los dos capos en que más claramente se refleja ese continuísmo españolizador, y el reparto de licencias de la Televisión Digital Terrestre constituye el ejemplo más reciente de entrega a los intereses privados de los grandes emporios españoles de la comunicación.

3. El nepotismo institucional se mantiene en la propia administración autonómica, según ha denunciado repetidamente la central sindical nacionalista, con cientos de altos cargos al servicio de los aparatos partidarios y no del avance de las políticas sociales que necesita Galiza.

Una administración autonómica caracterizada por el distanciamiento de los problemas de la mayoria y por una “clase política” que aprueba unánimemente el aumento de sus própios sueldos mientras mantiene la precariedade del empleo y la privatización de los servicios sociales.

Otros temas de aparente compromiso, como el relacionado con la “Memoria Histórica”, están sirviendo de simple apariencia, sin un claro compromiso para desterrar el franquismo de la vida política galega, como vemos en su negativa a eliminar toda la simbología franquista tan abundante en Galiza, incluso en este “Ano da Memória”.

4. Sin embargo, el “tema estrella” de esta fase incial de la nueva legislatura es, como se sabe, la reforma del Estatuto de Autonomía, lanzada por el PSOE y el BNG en paralelo con las reformas catalana, valenciana y andaluza, en armonía con la propuesta a nivel estatal del PSOE, que pretende un nuevo equilibrio institucional para las próximas décadas con base en una nueva ronda de “café para todos” que mantenga el Estado unitario.

En estos meses, el PSOE y el BNG, en compañía del PP, han creado una Comissom Parlamentar encargada de los trabajos de reforma estatutaria, en un proceso desarrollado de espaldas a la participación social y que ya desde el principio descartó situar al pueblo galego como protagonista y sujeto de decisión sobre el modelo de relación que va a regir su futuro inmediato. Los tres partidos institucionales usurpan la soberanía nacional galega y mantienen a nuestro pueblo prisionero de los designios de un Estado español que niega nuestros derechos nacionales, principalmente la autodeterminación.

Ante este panorama, no sirve que ninguno de los dos socios de gobierno intente culpabilizar al otro de la falta de alternativas y del continuísmo evidente en todos los planos de acción de gobierno. Ambas fuerzas, PSOE y BNG, son igualmente responsables de estos doce meses perdidos para Galiza y su pueblo trabajador.

Por nuestra parte, desde NóS-Unidade Popular, continuaremos con nuestra labor de oposición de izquierda y nacional a esta Junta. Nuestra “Tabela reivindicativa de mínimos para o novo governo autonómico” sigue manteniendo plena vigencia. Sus 44 medidas concretas serían perfectamente asumibles por un gobierno que quisiese realmente transformar el País, incluso dentro de las coordenadas institucionales actuales, pero el PSOE y el BNG prefirieron conducir su labor de gobierno en direción contraria. En la medida que ese continuísmo conservador continúe, la izquierda independentista seguirá denunciando también las renuncias e inmobilismo de dos fuerzas que, en nombre de la “izquierda” y del “nacionalismo”, promueven políticas propias de la derecha y el españolismo.

Una vez más, concluímos llamando a la toma de conciencia y a la implicación del pueblo trabajador en la vida política y social galega. Sólo nuestra autoorganización podrá mantener encendida la llama de la lucha por la transformación social, con rumbo a la emancipación nacional y social de género.

Direccom Nacional de NóS-Unidade Popular

Galiza, 2 de Agosto de 2006

____________________________________________________

ORIGINAL EM GALEGO-PORTUGUÊS:

Balanco do primeiro ano bipartido PSOE-BNG: mais um ano perdido para a causa da Galiza e o seu povo trabalhador

Quando, doze meses atrás, se confirmou a formacom de um novo governo integrado por conselheir@s do PSOE e do BNG, amplos sectores do povo trabalhador galegor vírom com esperanca a possibilidade de umha verdadeira transformacom social. Para além da retirada da nefasta figura do velho fascista, as políticas concretas do executivo por Peres Tourinho e Anxo Quintana podem ser definidas como puro continuísmo.

Quando se cumpre o primeiro ano da posta em andamento da fórmula institucional que serviu para afastar o franquista Fraga Iribarne do Governo da Junta da Galiza, estamos em condicons de afirmar que a coligacom supostamente “alternativa” pouco mais de positivo trouxo do que esse mesmo facto. Para além da retirada da nefasta figura do velho fascista, as políticas concretas do executivo por Peres Tourinho e Anxo Quintana podem ser definidas como puro continuísmo.

Quando, doze meses atrás, se confirmou a formacom de um novo governo integrado por conselheir@s do PSOE e do BNG, amplos sectores do povo trabalhador galegor vírom com esperanca a possibilidade de umha verdadeira transformacom social. Ninguém esperava que pudesse romper a ordem institucional e socioeconómica vigente, mas sim que se abrisse umha etapa sem o nepotismo nem a corrupcom da direita espanhola à frente da instituicom autonómica, e que se pudessem reorientar as políticas económicas sociais e económicas em funcom dos interesses da maioria.

Nada disso aconteceu, e tal como a esquerda independentista avancou, a nova etapa está a manter as mesmas linhas mestras de accom política por parte dos novos gestores de Sam Caetano, que podemos resumir em quatro pontos: neoliberalismo económico, espanholizacom lingüística e cultural, nengum compromisso com umha verdadeira democracia participativa e a monumental fraude da reforma estatutária.

1. Assim, no económico, os graves problemas que a Galiza arrastava continuam a manter-se: ameaca e agressom permanente contra os sectores produtivos básicos da economia galega (como vimos nos últimos meses no sector naval em Vigo e Trasancos), turistificacom selvagem como falsa alternativa e, em conseqüencia, emigracom de milhares de jovens a outros países fugindo à precarizacom do mercado laboral galego.

As imelhoráveis relacons com o empresariado contrastam com a falta de apoio ao sectores mais castigados polo neoliberalismo selvagem que continua a guiar a política económica dos governos autonómico e estatal. A nova reforma laboral imposta em Madrid polo PSOE, os empresários e os sindicatos vendidos é um exemplo de como o executivo autonómico se inibe nos temas que afectam mais gravemente aos interesses da maioria social do País, o que também vemos em temas como os acidentes laborais ou a falta de condicons de trabalho dignas, nomeadamente no que toca à juventude e as mulheres trabalhadoras.

2. Especialmente grave está a ser a continuidade da estratégia institucional de espanholizacom da Galiza. A letal política lingüística do PP mantém-se 100%, sem nengumha medida novidosa de carácter estratégico que poda servir para inverter as tendencias assimilistas verificadas no tecido social galego por décadas de umha autonomia inservível para a construcom nacional.

Os meios de comunicacom de titularidade pública e o ensino som os dous campos onde mais claramente se espelha esse continuísmo espanholizador, e o reparto de licencas da Televisom Digital Terrestre constitui o exemplo mais recente de entrega aos interesses privados dos grandes empórios espanhóis da comunicacom.

3. O nepotismo institucional mantém-se na própria administracom autonómica, segundo tem denunciado a central sindical nacionalista, com centenas de altos cargos ao servico dos aparelhos partidários e nom do avanco das políticas sociais que a Galiza necessita.

Umha administracom autonómica caracterizara polo afastamento dos problemas da maioria e por umha “classe política” que aprova unanimemente o aumento dos seus próprios soldos enquanto mantém a precariedade do emprego e a privatizacom dos servicos sociais.

Outros temas de aparente compromisso, como o relacionado com a “Memória Histórica”, estám a ser de simples aparencia, sem um claro compromisso para desterrar o franquismo da vida política galega, como vemos na sua negativa a eliminar toda a simbologia franquista com continua a incar a Galiza, inclusive neste “Ano da Memória”.

4. Porém, o “tema estrela” desta fase inicial da nova legislatura é, como se sabe, a reforma do Estatuto de Autonomia, lancada polo PSOE e o BNG em paralelo às reformas catalá, valenciana e andaluza, em harmonia com a proposta a nível estatal do PSOE, que pretende um novo equilíbrio institucional para as próximas décadas com base numha nova rodada de “café para todos” que mantenha o Estado unitário.

Nestes meses, o PSOE e o BNG, em companhia do PP, criárom umha Comissom Parlamentar encarregada dos trabalhos de reforma estatutária, num processo desenvolvido de costas à participacom social e que já de partida descartou situar o povo galego como protagonista e sujeito de decisom sobre o modelo de relacom que vai reger o seu futuro imediato. Os tres partidos institucionais usurpam a soberania nacional galega e mantenhem o nosso povo preso dos desígnios de um Estado espanhol que nega os nossos direitos nacionais, nomeadamente a autodeterminacom.

Diante deste panorama, nom serve que nengum dos dous sócios de governo tente culpabilizar o outro da falta de alternativas e do continuísmo evidente em todos os planos da accom de governo. Ambas forcas, PSOE e BNG, som igualmente responsáveis por estes doze meses perdidos para a Galiza e o seu povo trabalhador.

Pola nossa parte, de NóS-Unidade Popular, continuaremos com o nosso labor de oposicom de esquerda e nacional a esta Junta. A nossa “Tabela reivindicativa de mínimos para o novo governo autonómico” continua a manter plena vigencia. As suas 444 medidas concretas seriam perfeitamente assumíveis por um governo que quigesse realmente transformar o País, mesmo dentro das coordenadas institucionais actuais, mas o PSOE e o BNG preferírom conduzir o seu labor de governo em direccom contrária. Na medida em que esse continuísmo conservador continuar, a esquerda independentista continuará também a denunciar as renúncias e imobilismo de duas forcas que, em nome da “esquerda” e o “nacionalismo”, promovem políticas próprias da direita e o espanholismo.

Mais umha vez, concluímos apelando à tomada de consciencia e à implicacom do povo trabalhador na democratizacom da vida política e social galega. Só a nossa autoorganizacom poderá manter acesa a chama da luita pola transformacom social, com rumo à emancipacom nacional, e social de género.

Direccom Nacional de NóS-Unidade Popular

Galiza, 2 de Agosto de 2006

 

Enlace al artículo: https://www.lahaine.org/aN4M