Principal |
Asturies :: 12/06/2014

[Bable/Cast] Resolución política énte l'abdicacion de Juan Carlos I

Darréu Mocedá d’Izquierda Soberanista

[Bable]

¿Qué ta pasando?

El pasáu dos de xunu Juan Carlos I, Rei d’España, anunció la so abdicación depués de preparar l’anuncia y el procesu dende hai dellos meses. L’actual xefe del Estáu Español, que foi escoyíu pol dictador Francisco Franco dexará d’exercer como tal el prósimu 19 de xunu. Esi día el so fiu pasará a ser Rei d’España col nome de Felipe VI y nel horizonte también ta que la infanta Leonor seya proclamada Princesa d’Asturies.

Dende toles estayes de poder ta promoviéndose’l procesu como una segunda transición, continuadora de la primera, la cual culminó cola consecución del Réxime de 1978 baxo’l que vivimos anguaño. Dende los medios de comunicación, los partíos políticos del Réxime y otres estayes, como los círculos d’empresarios, ta faciéndose un llabor constante de llimpieza de la imaxe del rei Juan Carlos I. Amás ta presentándose la prósima coronación de Felipe VI como un nuevu periodu de cambiu pa tola población.

Solliñar que namái conocese la noticia de l’abdicación los pueblos del Estáu Español echáronse a la cai. Millones de persones salieron a la cai en tol Reinu d’España dende distintes posiciones o idees pero col mesmu envís: el refugu a la monarquía española y la so continuación. Hai voces que reclamen un referéndum pa decidir que modelu d’Estáu se quier, otres apuesten pol pasu direutu a la República Española, otres por una República Española pero de calter socialista y otres piden l’autodetermín o la independencia respeutu al Estáu dende una perspeutiva republicana.

Énte estes movilizaciones, que piden unos mínimos democráticos nel so conxuntu los representantes del status quo nel Reinu d’España y Asturies amosaron una vegada más la so natura inmovilista y antidemocrática. Dende la mayoría de los partíos y dende’l poder económicu zarráronse en banda en favor del sistema monárquicu de 1978 y del procesu de socesión, refugando cualesquier pidimientu popular y democráticu de los que se lleven díes faciendo.

El republicanismu n’Asturies.

Ye evidente que n’Asturies l’españolismu ye parte del discursu dominante y esi nacionalismu español ta venceyáu al poder socioeconómicu que gobierna’l país, bien con organizaciones empresariales o bien colos representantes políticos d’esa oligarquía n’Asturies. Tamién ye ciertu qu’ente los seutores populares de marcáu calter republicanu, hai espresiones españolistes de dicho republicanismu.

Les movilizaciones republicanes de los caberos díes espeyen na mayoría los casos qu’una bona parte de los seutores populares asturianos apuesten por una III República Española, anque con munchos matices sobre lo que supondría esa República o munches formes d’interpretala. La izquierda asturiana ye obviamente republicana, yá seya dende posiciones nacionales o estatales.
Ciertamente la izquierda asturianista o soberanista nun quedo al marxe de l’abdicación. Dende’l primer momentu pudimos asistir a llectures en clave asturiana sobre’l procesu y nes movilizaciones republicanes participaron munches persones militantes de la izquierda soberanista o que simpaticen abiertamente col movimiento políticu mentáu. Estes persones u organizaciones ven más allá d’un horizonte españolista o en clave estatal, yá seya baxo principios monárquicos o republicanos, y fueron axentes activos a la hora de convocar al Pueblu estos díes.

Esto evidencia la necesidá qu’hai nestos momentos d’axuntar voluntaes y llegar a consensos ente la izquierda qu’hai nel país de nueso. Les movilizaciones han de ser hestóriques y nun se pueden repetir dinámiques del pasáu, onde una corriente somorguiaba a otra baxo’l so discursu y sobremanera’l so marcu d’actuación. L’oxetivu nesti monentu ye acabar col Réxime de 1978 y esto va muncho más allá d’un conflictu ente Monarquía (y Principáu) o República.

Poro, les movilizaciones en clave españolista nun son el camín nesti momentu pa naide. Entendemos dende la Mocedá d’Izquierda Soberanista – Darréu – que si se quier acabar col Réxime de 1978, entamando pola monarquía, lo fundamental ye la unidá popular con unes manifestaciones teóriques y practiques onde toos y toes entremos dientru contra l’enemigu común que ta bien definíu pa nós. Ta nidio eso si qu’algamar esti consensu lleva implícitu’l fechu d’asumir determinaes cuestiones, como’l partir del contextu asturianu, onde la dominación monárquica tien unes manifestaciones propies (imposición d’un Reinu pero tamién d’un Principáu).

Hai que puxar por un tipu d’oposición al procesu de socesión na corona española onde toos y toes podamos participar ensín arrenunciar a los nuesos posicionamientos o marcos d’actuación pero nenguna entidá o persona se sienta incómoda o en segundu planu. Poro, la xenerosidá y la responsabilidá son fundamentales nel momentu presente na izquierda asturiana si queremos da-y una rempuesta organizada, masiva y representativa a esti procesu que los que manden bautizaron como “la segunda transición”.

La Posición de la Moceda d’Izquierda Soberanista.

Dende Darréu empobinamos una serie de consignes propies nesti momentu presente que refuercien les nueses tesis y posicionamientos:

Rotura democrática: ye fundamental enantes de nada acabar col Réxime de 1978, un Réxime que namái supunxo p’Asturies la desarticulación de tolos nuesos recursos productivos, la imposición cultural y llingüística y una etapa de situación predemocrática permanente. La reforma del Réxime dictatorial anterior supunxo qu’Asturies fuera secuestrada por un sucursalismu vendíu a los dictaos del capital y del Reinu d’España. L’Estáu Español nun supón más que miseria y negación de futuru pa la mocedá asturiano. Ye fundamental empobinar un procesu que desgaste’l marcu presente y seya quien a facer una ruptura democrática que de verdá suponga la superación d’esti estáu de les coses. Nesti sen nun son válides reformes d’esti mesmu Réxime nin podemos aceutar como compañeros de viaxe a quienes empobinen una reforma en cuenta d’una ruptura

Procesu constituyente: la ruptura de la que falamos tien de tener una traducción en positivu, en clave de construcción. Dende Darréu llevamos años falando de que a esti Pueblu Asturianu pruye-y llevar alantre un procesu constituyente pa superar l’actual status quo y empobinase a un mañana meyor. Esi procesu constituyente tien d’esistir pa superar les formes de dominación y opresión que sufre’l Pueblu Asturianu. Amás esti procesu tien de ser desendolcáu en tou momento pola clas obrera y los seutores populares n’Asturies. La mocedá tien de tener una importancia fundamental nesta xera. Ye evidente tamién qu’Asturies ye un país pequeñu y nun vive aisláu o al marxe nel mundo y toa dinámica social tien unes consecuencies dientru y fuera de les nueses llendes. Poro, nesti procesu constituyente la conquista de los drechos sociales y nacionales son claves pero tamién l’internacionalismu y la defensa de la soberanía de los pueblos.

República Asturiana: nel horizonte de la Mocedá d’Izquierda Soberanista nun cabe más oxetivu que la construcción de la República Asturiana y dientru del procesu de desgaste del Réxime dende Darréu nun podemos arrenunciar al republicanismu asturianu. Un republicanismu al que-y queda muncho por andar y que tien de ser de calter socialista y como ye obvio soberanista.Frenti a la monarquía española nós apostamos pol progresu y la soberanía y llibertá del nuesu pueblu, por eso apostamos y lluchamos pola República Asturiana. Queremos algamar la República Asturiana pa cámbialo too, pa qu’Asturies tea en manes de los asturianos y les asturianes y el poder políticu y económicu tea al serviciu de la xente, de les necesidaes del Pueblu Trabayador Asturianu

N’Asturies a seis de xunu de 2014 – Darréu Mocedá d’Izquierda Soberanista


[Castellano]

Qué está pasando?

asado dos de junio Juan Carlos I, Rey de España, anunció su abdicación después de preparar el anuncio y el proceso desde hace algunos meses. El actual jefe del Estado Español, que fue escogido por el dictador Francisco Franco dejará de ejercer como tal el próximo 19 de junio. Ese día su hijo pasará a ser Rey de España con el nombre de Felipe VI y en el horizonte también está que la infanta Leonor sea proclamada Princesa de Asturias.

Desde todas las partes de poder está promoviéndose el proceso como una segunda transición, continuadora de la primera, la cual culminó con la consecución del Régimen de 1978 bajo el que vivimos hoy en día. Desde los medios de comunicación, los partidos políticos del Régimen y otras partes, como los círculos de empresarios, está haciéndose una labor constante de limpieza de la imagen del rey Juan Carlos I. Además está presentándose la próxima coronación de Felipe como un nuevo periodo de cambio para toda la población.

Subrayar que nada más conocer noticia de la abdicación, los pueblos del Estado Español se han echado a la calle. Millones de personas han salido a la calle en todo el Reino de España desde diferentes posiciones o ideas pero con el mismo propósito: el rechazo a la monarquía española y su continuación. Hay voces que reclaman un referéndum para decidir que modelo de Estado se quiere, otras apuestan por el paso directo a la República Española, otras por una República Española pero de talante socialista y otras piden la autodeterminación o la independencia respecto al Estado desde una perspectiva republicana.

Ante estas movilizaciones, que piden unos mínimos democráticos en su conjunto los representantes del status quo en el Reino de España y Asturias han mostrado una vez más su naturaleza inmovilista y antidemocrática. Desde la mayoría de los partidos y desde el poder económico se han encerrado en banda en favor del sistema monárquico de 1978 y del proceso de sucesión, rechazando cualquier petición popular y democrática de las que se llevan días haciendo.

El republicanismo en Asturias.

Es evidente que en Asturias el españolismo es partícipe del discurso dominante y ese nacionalismo español está vinculado al poder socioeconómico que gobierna el país, bien con organizaciones empresariales o bien con los representantes políticos de esa oligarquía en Asturias. También es cierto que entre los sectores populares de marcado talante republicano, hay expresiones españolistas de dicho republicanismo.

Las movilizaciones republicanas de los últimos días despejan en la mayoría los casos que una buena parte de los sectores populares asturianos apuestan por una III República Española, aunque con muchos matices sobre lo que supondría esa República o muchas formas de interpretarla. La izquierda asturiana es obviamente republicana, ya sea desde posiciones nacionales o estatales.
Ciertamente la izquierda asturianista o soberanista no quedo al margen de la abdicación. Desde el primer momento hemos podido asistir a lecturas en clave asturiana sobre el proceso y en las movilizaciones republicanas han participado muchas personas militantes de la izquierda soberanista o que simpatizan abiertamente con el movimiento político mentado. Estas personas u organizaciones ven más allá de un horizonte españolista o en clave estatal, ya sea bajo principios monárquicos o republicanos, y han sido agentes activos a la hora de convocar al Pueblo estos días.

Esto evidencia la necesidad que hay en estos momentos de juntar voluntades y llegar a consensos entre la izquierda que hay nuestro país. Las movilizaciones han de ser históricas y no se pueden repetir dinámicas del pasado, donde una corriente sumergía a otra bajo su discurso y sobre todo su marco de actuación. El objetivo en este momento es acabar con el Régimen de 1978 y este va mucho más allá de un conflicto entre Monarquía (y Principado) o República.

Por tanto, las movilizaciones en clave españolista no son el camino en este momento para nadie. Entendemos desde la Mocedad de Izquierda Soberanista – Seguidamente – que si se quiere acabar con el Régimen de 1978, organizado por la monarquía, lo fundamental es la unidad popular con unas manifestaciones teóricas y practicas donde todos y todas entremos dentro contra el enemigo común que está bien definido para nosotros. Está claro que alcanzar este consenso lleva implícito el hecho de asumir determinadas cuestiones, como el partir del contexto asturiano, donde la dominación monárquica tiene unas manifestaciones propias (imposición de un Reino pero también de un Principado).

Hay que pujar por un tipo de oposición al proceso de sucesión en la corona española donde todos y todas podamos participar sín renunciar a nuestros posicionamientos o marcos de actuación pero donde ninguna entidad o persona se sienta incómoda o en segundo plano. Por tanto, la generosidad y la responsabilidad son fundamentales en el momento presente en la izquierda asturiana si queremos darle una respuesta organizada, masiva y representativa a este proceso que quienes mandan han bautizado como “la segunda transición”.

La Posición de la Moceda de Izquierda Soberanista.

Desde Darréu encaminamos una serie de consignas propias en este momento presente que refuerzen nuestras tesis y posicionamientos:

Ruptura democrática: es fundamental antes de nada acabar con el Régimen de 1978, un Régimen que ha supuesto para Asturias la desarticulación de todos nuestros recursos productivos, la imposición cultural y lingüística y una etapa de situación predemocrática permanente. La reforma del Régimen dictatorial anterior ha supuesto que Asturias haya sido secuestrada por un sucursalismo vendido a los dictados del capital y del Reino de España. El Estado Español no supone más que miseria y negación de futuro para la mocedad asturiana.
Es fundamental encaminar un proceso que desgaste el marco presente y sea el que haga una ruptura democrática que de verdad suponga la superación de este estado de las cosas. En este sentido no son válidas reformas de este mismo Régimen ni podemos aceptar como compañeros de viaje a quienes encaminan una reforma en cuenta de una ruptura

Proceso constituyente: la ruptura de la que hablamos debe tener una traducción en positivo, en clave de construcción. Desde Darréu llevamos años hablando de que el Pueblo Asturiano llevé adelante un proceso constituyente para superar el actual status quo y encaminarse a una mañana mejor. Ese proceso constituyente debe existir para superar las formas de dominación y opresión que sufre el Pueblo Asturiano. Además este proceso debe ser desenvuelto en todo momento por la clase obrera y los sectores populares en Asturias. La mocedad debe tener una importancia fundamental en esta tarea. Es evidente también que Asturias es un país pequeño y no vive aisláu o al margen en el mundo y toda dinámica social tiene unas consecuencias dentro y fuera de nuestros límites. Por tanto, en este proceso constituyente la conquista de los derechos sociales y nacionales son claves pero también el internacionalismo y la defensa de la soberanía de los pueblos.

República Asturiana: en el horizonte de la Mocedad de Izquierda Soberanista no cabe más objetivo que la construcción de la República Asturiana y dentro del proceso de desgaste del Régimen desde Darréu no podemos renunciar al republicanismo asturiano. Un republicanismo al que le queda mucho por andar y que debe ser de talante socialista y como es obvio soberanista.Frente a la monarquía española nosotros apostamos por el progreso y la soberanía y libertad de nuestro pueblo, por eso apostamos y luchamos por la República Asturiana. Queremos alcanzar la República Asturiana para cambiarlo todo, para que Asturias esté en manos de los asturianos y las asturianas y el poder político y económico este al servicio de la gente, de las necesidades del Pueblo Trabajador Asturiano

En Asturias a seis de junio de 2014 – Seguidamente Mocedad de Izquierda Soberanista

 

Enlace al artículo: https://www.lahaine.org/eH1K