Principal |
Nacionales PP.Catalans :: 08/11/2014

Carta oberta de la CUP al Conseller d'Interior Ramon Espadaler i al cos de Mossos d'Esquadra

CUP
[Cat/Cast]El pueblo ha decidido votar y ningún Tribunal ni estamento judicial es más soberano ni tiene la legitimidad de la propia gente para prohibir el derecho a votar

Catalan

Sr. Conseller Espadaler,

Com vostè sap, el proper diumenge dia 9 de novembre se celebra el procés participatiu impulsat pel Govern de la Generalitat perquè els ciutadans del principat expressem la nostra opinió sobre el futur polític d’aquest territori. La posició de la Candidatura d’Unitat Popular en aquesta votació és molt clara: SÍ a la independència, SÍ a canviar-ho tot.

El diumenge volem votar lliurement. Hi ha tot un poble que vol votar i ens preocupa enormement que algú ho pugui impedir. I més, si aquest impediment ve del propi Govern de la Generalitat. És a dir, que qui s’ha compromès a organitzar el procés participatiu, ho impedeixi. Entenem no només que seria incomprensible, sinó sobretot, fortament contestat i combatut.

Aquest procés cap a la plena sobirania de Catalunya arriba en un moment clau, l’ha forçat i fet possible la gent, i entenem que el Govern no està legitimat per a impedir-lo. La gent vol anar a votar diumenge.
És per això que li exigim que cap membre de la policia de la Generalitat, cap membre dels Mossos d’Esquadra, actuï diumenge en contra que la gent s’expressi votant. Li exigim que no hi hagi cap quadre de comandament que doni ordres d’impedir un dret bàsic com el dret a votar.
El poble ha decidit votar i cap Tribunal ni estament judicial  és més sobirà ni té la legitimitat de la pròpia gent per prohibir el dret a votar.  Ens neguem a veure Mossos d’Esquadra tancant col·legis electorals, retirant urnes, no volem repetir la vergonya que vam sentir al veure aquestes actuacions de la policia de la Generalitat ara fa menys de mig any en el Multireferèndum. És més, el que creiem que han de fer els Mossos d’Esquadra és vetllar per tal que agents provocadors i individus o grups d’ideologia feixista puguin actuar amb impunitat, com hem vist tantes vegades.

En el mateix sentit, aprofitem per fer un emplaçament als 17.000 Mossos d’Esquadra perquè no obeeixin cap ordre que vagi contra la voluntat molt majoritària d’aquest poble d’anar a votar el diumenge i siguin garants de l’exercici d’aquest dret bàsic.

El procés ha començat al poble i continuarà al poble. La CUP, diumenge, emplaça tota la militància a garantir la l’expressió democràtica de totes. El poble mana i el govern obeeix.

Atentament,

101 Regidors i regidores de la CUP
3 diputats de la CUP-Alternativa d'Esquerres
Secretariat Nacional de la CUP

Castellano

Sr. Consejero Espadaler,

Como usted sabe, el próximo domingo día 9 de noviembre se celebra el proceso participativo impulsado por el Gobierno de la Generalitat para que los ciudadanos del principado expresamos nuestra opinión sobre el futuro político de este territorio.
La posición de la Candidatura de Unidad Popular en esta votación es muy clara: SÍ a la independencia, SÍ a cambiarlo todo.

El domingo queremos votar libremente. Hay todo un pueblo que quiere votar y nos preocupa enormemente que alguien lo pueda impedir. Y más, si este impedimento viene del propio Gobierno de la Generalitat. Es decir, que quién se ha comprometido a organizar el proceso participativo, lo impida. Entendemos no con sólo que sería incomprensible, sino sobre todo, fuertemente contestado y combatido.

Este proceso hacia la plena soberanía de Cataluña llega en un momento clave, lo ha forzado y hecho posible la gente, y entendemos que el Gobierno no está legitimado para impedirlo. La gente quiere ir a votar domingo.
Es por eso que le exigimos que ningún miembro de la policía de la Generalitat, ningún miembro de los Mossos d'Esquadra, actúe domingo en contra que la gente se exprese votando. Le exigimos que no haya ningún cuadro de mando que dé órdenes de impedir un derecho básico como el derecho a votar.
El pueblo ha decidido votar y ningún Tribunal ni estamento judicial es más soberano ni tiene la legitimidad de la propia gente para prohibir el derecho a votar. Nos negamos a ver Mossos d'Esquadra cerrando colegios electorales, retirando urnas, no queremos repetir la vergüenza que sentimos al ver estas actuaciones de la policía de la Generalitat ahora hace menos de medio año en el Multireferèndum. Es más, el que creemos que tienen que hacer los Mossos d'Esquadra es velar para que agentes provocadores e individuos o grupos de ideología fascista puedan actuar con impunidad, cómo hemos visto tantas veces.

En el mismo sentido, aprovechamos para hacer un emplazamiento a los 17.000 Mossos d'Esquadra porque no obedezcan ninguna orden que vaya contra la voluntad muy mayoritaria de este pueblo de ir a votar el domingo y sean garantes del ejercicio de este derecho básico.

El proceso ha empezado en el pueblo y continuará en el pueblo. La CUP, domingo, emplaza toda la militancia a garantizar la la expresión democrática de todas. El pueblo manda y el gobierno obedece.

Atentamente,

101 Regidores y regidoras de la CUP
3 diputados de la CUP-Alternativa de Izquierdas
Secretariado Nacional de la CUP

 

Enlace al artículo: https://www.lahaine.org/eL9d