Principal |
Països Catalans :: 03/07/2017

Señalado el juicio por la denuncia de un Guardia Urbano contra María José Lecha y Maria Rovira

Cup Capgirem-BCN

[Català]

Senyalat el judici per la denúncia d’un agent de la Guàrdia Urbana fora de servei contra Maria José Lecha i Maria Rovira

 El Jutjat d’Instrucció 16 de Barcelona senyala pel proper 11 de juliol de 2017 a les 12:30 hores el judici per delictes lleus (abans anomenats faltes) després que l’Audiència Provincial desestimés la pretensió d’Eugenio Zambrano  per tal que es jutgés a les dues regidores per atemptat a l’autoritat, desordres públics, coaccions i un delicte contra la llibertat sindical. 

Els fets es remunten al passar 1 de desembre quan membres del CSI-F van assaltar la roda de premsa de la CUP Capgirem Barcelona a la Ciutat de la Justícia. El denunciant, acompanyat d’altres persones del seu sindicat, van impedir que Josep Garganté i el seu advocat, Eduardo Cáliz, fessin declaracions als mitjans de comunicació abans d’entrar al judici, a base de cops, empentes i insults.

En aquella ocasió es va portar a judici al regidor Josep Garganté acusat de coaccionar un metge d’urgències segons agents de la Guàrdia Urbana, fet que va ser desmentit pel propi metge, motiu pel qual Garganté va ser absolt. De fet, la minuta policial afirmava que el metge havia denunciat a Garganté, fet que va negar el propi metge en començar el judici. A dia d’avui, l’Ajuntament encara no ha obert cap investigació interna per un presumpte falsejament de l’acta policial que podria ésser constitutiu d’un delicte de falsedat en document públic, entre d’altres.

Barcelona, Països Catalans, 27 de juny de 2017

 ________________

[Castellano]

Señalado el juicio por la denuncia de un agente de la Guardia Urbana fuera de servicio contra María José Lecha y Maria Rovira

El Juzgado de Instrucción 16 de Barcelona señala para el próximo 11 de julio de 2017 a las 12:30 horas el juicio por delitos leves (antes llamados faltas) después de que la Audiencia Provincial desestimara la pretensión de Eugenio Zambrano para que se juzgara a las dos concejalas por atentado a la autoridad, desórdenes públicos, coacciones y un delito contra la libertad sindical.

Los hechos se remontan al pasado 1 de diciembre cuando miembros del CSI-F asaltaron la rueda de prensa de la CUP CAPG Barcelona en la Ciudad de la Justicia. El denunciante, acompañado de otras personas de su sindicato, impidieron que Josep Garganté y su abogado, Eduardo Cáliz, hicieran declaraciones a los medios de comunicación antes de entrar en el juicio, a base de golpes, empujones e insultos.

En aquella ocasión se llevó a juicio al concejal Josep Garganté acusado de coaccionar a un médico de urgencias según agentes de la Guardia Urbana, lo que fue desmentido por el propio médico, por lo que Garganté fue absuelto. De hecho, la minuta policial afirmaba que el médico había denunciado a Garganté, lo que negó el propio médico al comenzar el juicio. A día de hoy, el Ayuntamiento todavía no ha abierto ninguna investigación interna por un presunto falseamiento del acta policial que podría ser constitutivo de un delito de falsedad en documento público, entre otros.

 

Enlace al artículo: https://www.lahaine.org/fH1q