Principal |
Nacionales PP.Catalans :: 13/09/2017

La CUP-PA anuncia que no asistirá a declarar ante la fiscalía

CUP - Poble Actiu
No compareceremos ante las citaciones del fiscal general del Estado y que emplazamos al resto de fuerzas políticas a hacer lo mismo

La CUP-PA anuncia que no assistirà a declarar davant la fiscalia

Davant l'anunci del fiscal general de l'Estat, José Manuel Maza, sobre la citació de les alcaldesses i alcaldes que han signat els decrets de suport al Referèndum d'Autodeterminació de l'1 d'Octubre, i l'ordre als Mossos d'Esquadra de detenir a aquelles que no hi compareguin, la Candidatura d'Unitat Popular-Poble Actiu vol manifestar que:

- No compareixerem davant les citacions del fiscal general de l'Estat i que emplacem a la resta de forces polítiques a fer el mateix a l'empara de la Llei 19/2017 del Referèndum d'Autodeterminació i de legitimitat democràtica majoritària de les catalanes i catalans que volen exercir el seu dret a vot el dia 1 d'Octubre.

- Denunciem que la Fiscalia General de l'Estat, limitada pel seu estatut, no pot ordenar la detenció d'aquelles alcaldesses i alcaldes que no compareguin davant la citació. Ordenant aquestes detencions sobrepassaria el seu límit compentencial vulnerant els drets fonamentals, entre ells el de la llibertat.

- Denunciem l'actuació demofòbica i d'atac als drets fonamentals de l'estat espanyol ordenant unes detencions amb l'únic objectiu d'atemorir la població i als càrrecs electes.

- Respondrem conjuntament, tal i com hem fet sempre, davant l'estratègia repressora de l'Estat per tal de fer valdre el què entenem que és un mandat popular majoritari emparat en el dret inalienable dels pobles a la seva autodeterminació.

___________

[Castellano]

La CUP-PA anuncia que no asistirá a declarar ante la fiscalía

Ante el anuncio del fiscal general del Estado, José Manuel Maza, sobre la citación de las alcaldesas y alcaldes que han firmado los decretos de apoyo al Referéndum de Autodeterminación del 1 de Octubre, y la orden a los Mossos de Escuadra de detener a aquellas que no comparezcan, la Candidatura de Unidad Popular-Pueblo Activo quiere manifestar que:

- No compareceremos ante las citaciones del fiscal general del Estado y que emplazamos al resto de fuerzas políticas a hacer lo mismo al amparo de la Ley 19/2017 del Referéndum de Autodeterminación y de legitimidad democrática mayoritaria de las catalanas y catalanes que quieren ejercer su derecho a voto el día 1 de Octubre.

- Denunciamos que la Fiscalía General del Estado, limitada por su estatuto, no puede ordenar la detención de aquellas alcaldesas y alcaldes que no comparezcan ante la citación. Ordenando estas detenciones sobrepasaría su límite compentencial vulnerando los derechos fundamentales, entre ellos el de la libertad.

- Denunciamos la actuación demofòbica y de ataque a los derechos fundamentales del estado español ordenando unas detenciones con el único objetivo de atemorizar a la población ya los cargos electos.

- Responderemos conjuntamente, tal y como hemos hecho siempre, ante la estrategia represora del Estado para hacer valer lo que entendemos que es un mandato popular mayoritario amparado en el derecho inalienable de los pueblos a su autodeterminación.


 

Enlace al artículo: https://www.lahaine.org/fI6d