Principal |
Nacionales PP.Catalans :: 10/03/2019

[Cat/Cast] La CUP no es presentarà a les eleccions espanyoles

Vilaweb
La CUP no se presentará a las elecciones españolas

Catala

La CUP ha decidit finalment de no presentar-se a les eleccions espanyoles. La militància de l'organització considera que no hi ha les condicions necessàries per a esdevenir una candidatura 'autènticament rupturista i transformadora a l'estat espanyol'. Entre ahir a la tarda i aquest matí, les assemblees territorials ho han debatut i votat i un consell polític extraordinari ha pres la decisió definitiva d'acord amb els vots de les territorials. 'Hi ha hagut 20 vots a favor, 37 en contra i quatre abstencions', ha explicat la portaveu del secretariat, Mireia Boya, en una conferència de premsa. El partit considera que la seva participació a les eleccions espanyoles 'no es prioritària' i prefereix centrar els esforços en les eleccions municipals.

En un comunicat, la CUP ha dit: 'Tot i que ha decidit de no concórrer a les eleccions espanyoles, la formació anticapitalista continuarà abordant el debat estratègic de com convertir-se en un agent polític actiu i ha volgut posar en valor l'estratègia municipalista com a principal eina de transformació social.' Així mateix, es remarca 'l'esforç que ha fet la militància en un període intens de mobilitzacions'.

VilaWeb ha tingut accés al document del partit en què s'expressaven els arguments per a refusar de presentar-se el 28-A. S'hi assenyala que això no significa que la CUP es desentengui de la campanya. El partit proposa de fer 'una campanya agitativa per tot l'estat durant la campanya electoral' basada en el dret d'autodeterminació com a paraigua d'altres drets col·lectius, a més de la denúncia de l'aparell d'estat i del règim del 78, en la 'recuperació d'un sector públic fort que suposi nacionalitzacions de sectors estratègics per al bé comú' i en la presentació de mesures perquè s'acabi la corrupció.

Poble Lliure, un dels corrents principals de la CUP, va reclamar ahir que la formació es presentés a les eleccions espanyoles, mentre que la majoria de la militància d'Endavant-OSAN, l'altre corrent principal, es decantava pel no.

Castellano

La CUP ha decidido finalmente de no presentarse a las elecciones españolas. La militancia de la organización considera que no hay las condiciones necesarias para devenir una candidatura 'auténticamente rupturista y transformadora al estado español'. Entre ayer por la tarde y esta mañana, las asambleas territoriales lo han debatido y votado y un consejo político extraordinario ha tomado la decisión definitiva de acuerdo con los votos de las territoriales. 'Ha habido 20 votos a favor, 37 en contra y cuatro abstenciones', ha explicado la portavoz del secretariado, Mireia Boya, en una conferencia de prensa. El partido considera que su participación a las elecciones españolas 'no se prioritaria' y prefiere centrar los esfuerzos en las elecciones municipales.

En un comunicado, la CUP ha dicho: 'A pesar de que ha decidido de no concurrir a las elecciones españolas, la formación anticapitalista continuará abordando el debate estratégico de cómo convertirse en un agente político activo y ha querido posar en valor la estrategia municipalista como principal herramienta de transformación social.' Así mismo, se remarca 'el esfuerzo que ha hecho la militancia en un periodo intenso de movilizaciones'.

VilaWeb ha tenido acceso al documento del partido en que se expresaban los argumentos para rehusar de presentarse el 28-A. Se señala que esto no significa que la CUP se desentienda de la campaña. El partido propone de hacer 'una campaña agitativa por todo el estado durando la campaña electoral' basada en el derecho de autodeterminación como paraguas otros derechos colectivos, además de la denuncia del aparato de estado y del régimen del 78, en la 'recuperación de un sector público fuerte que suponga nacionalizaciones de sectores estratégicos para el bien común' y en la presentación de medidas porque se acabe la corrupción.

Poble LLiure, uno de las corrientes principales de la CUP, reclamó ayer que la formación se presentara a las elecciones españolas, mientras que la mayoría de la militancia de Adelante-OSAN, el otra corriente principal, se decantaba por el no.

 

Enlace al artículo: https://www.lahaine.org/fN15