Principal |
Nacionales PP.Catalans :: 26/09/2019

[Cat/Cast] Prisión preventiva para detenidos independentistas

CUP Internacional
La respuesta popular es fuerte y sigue siendo clara: Autodeterminación, amnistía, libertad, Por los derechos civiles y políticos!!

Traducción A. Bas. para La Haine

Catala

Els 7 detinguts vinculats als CDR han estat condemnats a presó preventiva sense cap fiança, per ordre del jutge Castelló de l'Audiència Nacional, qui ha considerat que existeixen indicis de delictes de pertinença a organització terrorista, fabricació i tinença d'explosius i conspiració per a causar estralls. El cas segueix sota sumari i hi ha poques informacions sobre aquest tema.

Res més arribar a Madrid, es va adjudicar un advocat d'ofici a dos dels set detinguts que van ser interrogats durant 7 hores, així com va succeir durant tot el seu trasllat de Madrid a Barcelona. Loss advocats d'Alerta Solidària, que porten els casos dels altres 5 detinguts, denuncien les fortes pressions i la manipulació que van sofrir durant tot aquest temps sota el comandament de la Guàrdia Civil.

Aquest mateix cos de policia ha anat filtrant informacions a la premsa mentre que els advocats no podien entrevistar-se amb els detinguts. Aquesta és una nova mostra del montage policial i de l'interès polític darrere d'aquesta operació repressiva contra el moviment popular independentista, i de la clara voluntat de criminalitzar qualsevol forma de dissidència política.

Abans de res això, la resposta popular és forta i continua sent clara: AUTODETERMINACIÓ, AMNISTIA, LLIBERTAT! PELS DRETS CIVILS I POLÍTICS!

S'han posat en marxa diferents convocatòries de suport als detinguts i cotnra la repressió. El carrer segueix en peus per a defensar els nostres drets!

Castellano

Los 7 detenidos vinculados a los CDR han sido condenados a prisión preventiva sin fianza alguna, por orden del juez Castellón de la Audiencia Nacional, quien ha considerado que existen indicios de delitos de pertenencia a organización terrorista, fabricación y tenencia de explosivos y conspiración para causar estragos. El caso sigue bajo sumario y hay pocas informaciones al respecto.

 Nada más llegar a Madrid, se adjudicó un abogado de oficio a dos de los siete detenidos que fueron interrogados durante 7 horas, así como sucedió durante todo su traslado de Madrid a Barcelona. Loss abogados de Alerta Solidaria, que llevan los casos de los otros 5 detenidos, denuncian las fuertes presiones y la manipulación que sufrieron durante todo ese tiempo bajo el mando de la Guardia Civil.

Éste mismo cuerpo de policia ha ido filtrando informaciones a la prensa mientras que los abogados no podían entrevistarse con los detenidos. Esta es una nueva muestra del montage policial y del interés político detrás de esta operación represiva contra el movimiento popular independentista, y de la clara voluntad de criminalizar cualquier forma de disidencia política. 

Ante todo esto, la respuesta popular es fuerte y sigue siendo clara: AUTODETERMINACIÓN, AMNISTIA, LIBERTAD! POR LOS DERECHOS CIVILES Y POLÍTICOS!

Se han puesto en marcha diferentes convocatorias de apoyo a los detenidos y cotnra la represión. La calle sigue en pie para defender nuestros derechos! 

 

Enlace al artículo: https://www.lahaine.org/fO9r