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Nacionales E.Herria :: 23/03/2019

[Eusk/Cast] Jon Iurrebaso: "Adelante, no tenemos nada que perder y mucho que ganar"

Jon Iurrebaso Atutxa
Entrevista con el ex preso político y ex militante de ETA, Jon Iurrebaso Atutxa, sobre su trayectoria política y las razones que le llevaron a militar en ETA

[Euskara]

Zure izen-abizenak eta adina

 

Jon Iurrebaso Atutxa (euskal herritarra). 63 urtekoa. Hortaz gain, ez dizut inolako datu gehiagorik emango, ez pertsonalik, ez eta, nire hurbilekoekin zerikusia duenik ere.

 

Noiz sartu zinen ETA erakundean?

 

urtean, 17 urte nituela, neure lan-indarra enpresa batean saltzen hasi baino lehentxeago, zeinetan 1979ko urtarrilera arte aritu nintzen lanean, baina neure segurtasuna zela medio, klandestinitatera jo behar izan nuen.

Zer dela eta hasi zinen ETAko kide gisa?

 

Hainbat arrazoi tarteko, lehendabizi, laguntza ematearren, hau da, zerbait gaizki zegoenez, laguntzeko prest nengoen. Nola ez banekien ere, bertan egon beharra zegoen.

Hasieran jasotako kristau heziketatik humanismo iraultzailerako bidea egin eta, geroago, materialismo historiko eta dialektikoan sakondu nuen. Horrenbestez, marxismoa da barneraturik dudan formakuntza.

Zergatik hori? Bada, adorea aktibatzeko beharrezko giltza izan delako niretzat, besterik ez. Gauza erraza, prozesu emankorra izan baitzen.

1936-39. gerraondoko urteak eta gehiago….?

1970ean honelako gogoeta egiten hasi nintzen: poli horiek Euskal Herria okupatzea dute helburutzat, eta halaxe gertatu zen. Aldi berean, eusko-espainiar burges nazkagarriek, hau da, EAJkoek maketo batekin kolpeka eta harrika hastea nahi zuten, lantegiko, auzoko edo herriko agintea bereganatze aldera.

Hala ere, gutariko asko errebelatu egin gin ginen halakoaren aurrean eta geure teoriari ekin genion: Euskal Langile Herria, hain zuzen ere, euskalduna da Euskal Herrian lan-indarra saltzen duen oro, betiere halaxe nahi badu. Hortik…. hortik abiaturik gauza gehiago ikasteko aukera izan genuen.

Nolako bizimodua izan zenuen klandestinitatean?

Kide askoren bizimodu berbera izan nuen. Ilusioz beterik, lan handia, bakartasun apur bat, konpainia onean, etsaiek ematen zizkiguten disgustuak, pozik egoteko moduko une ugari eta, batez ere, neure euskal langile herriaren aldeko borrokan parte hartzen nuela jakitun nengoen. Bai ohore eta pribilegioa.

Une latzak pairatu behar izan dituzu….

Halakoak asko. Izan ere, oso tristea da gure kideak, senideak eta lagunak nola joaten diren urrutitik ikustea. Baina, aldi berean, historiaren erritmoa galdu gabe, hau da, erritmo historiko eta dialektikoa. Nire iritzirako, eta neure kasuan, horixe izan da hainbeste sufrimendu ulertzeko eta berari erabat aurre egiteko modu bakarra. Joan-etorriak egiten ditugu, baina hortxe dugu gure borroka, eta uste dut indarrak horretan jarri behar direla.

Zer esango zenieke sasian dauden kideei?

 

Apaltasun osoz, sasian daudenei, bidean daudenei eta AUKERA BAKARRA delakoan daudenei ondorengoa esango nieke: Aurrera ez baitugu ezer galtzeko eta bai, ordea, asko irabazteko. AURRERRA!

 

Monte-ciudad.

 

Vosotras sabréis pues sois las hijas de America.

 

 Que se rinda su madre

 

Jon Iurrebaso Atutxa

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[Castellano]

¿Cómo te llamas y qué edad tienes?

Jon Iurrebaso Atutxa (soy vasco). 63 años. No me pidas más porque no te voy dar ningún dato personal mío o que tenga que ver con los míos.

¿Cuando comenzaste a militar en ETA?

En el año 1972, con 17 años y poco antes de empezar a vender mi fuerza de trabajo en una empresa en la que estuve laborando hasta que en enero de 1979, y por cuestiones de seguridad, tuve que pasar a la clandestinidad.

 ¿Por qué comenzaste a militar en ETA?

Fueron varias las razones. El primer motivo fue el de ayudar. Algo no estaba bien y había que echar una mano. No sabía muy bien cómo pero había que estar.

 Mi primera instrucción fue cristiana. De ahí caminé hacia el humanismo revolucionario. Posteriormente profundicé en el materialismo histórico y dialéctico. Por lo tanto la formación que profeso es marxista ¿Por qué? Simplemente porque me dio las claves necesarias para activar mis ánimos. Simple. Fue un proceso fructífero.

 ¿Los años después del 1936-39 y más….?

 Ya en 1970 empiezo a pensar: estos polis están para ocuparnos (en Euskal Herria). Y efectivamente así fue. Y, a la vez los burgueses de mierda vasco-españoles del PNV pretendían que te pegaras a piedras con un maketo para solventar la disputa sobre quien manda en una fábrica, en un barrio y en un pueblo….

 Y resulta que muchas de nosotras nos revelamos contra esa teoría e hicimos nuestra teoría: Pueblo Trabajador Vasco. Todo el que vende su fuerza de trabajo en Euskal Herria y, quiere serlo, es vasca. Y ahí…. Ahí fuimos aprendiendo más cosas.

 ¿Cómo fue tu vida en la clandestinidad?

 Como la de otras muchas militantes. Mucha ilusión, mucho trabajo, un poco de soledad, buena compañía, disgustos que nos daban los enemigos, alegrías muchas, y sobre todo, saber que estaba luchando por mi pueblo trabajador vasco. Un honor y un privilegio.

 Habrá habido momentos duros….

 Muchos. Compañeras y familiares y amigos que se van es muy triste desde la lejanía. Pero, al mismo tiempo, es el ritmo de la historia que no queremos perder, el ritmo histórico y dialéctico. Creo que, en mi caso, ha sido la única manera de comprender, y afrontar, en su total plenitud tanto dolor. Vamos, venimos pero tenemos nuestra lucha. Y ahí, pienso, es de donde hay que sacar la fuerza

 ¿Qué dirías a las compás que están en el monte?

Desde la más humildad les diría a los que están en el monte, a los que están en camino y a los que piensan que ES LA UNICA OPCION. Adelante no tenemos nada que perder y mucho que ganar. AURRERRA!

Monte-ciudad.

Vosotras sabréis pues sois las hijas de América.

 Que se rinda su madre

Jon Iurrebaso Atutxa

 

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