Països Catalans :: 07/10/2020

Comunicat de Cosicat referent a la vaga indefinida 9.0ctubre

Cosicat

COSICAT Coordinadora de Sindicats independents de Catalunya

Com bé sabreu, alguns dels sindicats independents de Catalunya vam crear un espai de trobada per posar objectius en comú, i sumar esforços per la millora del nostre sector. Ara ha arribat l'hora de posicionar—nos per primer cop davant un gran esdeveniment.

Fa unes setmanes els 4 "grans" sindicats van entrar un preavis de convocatória de vaga indefinida que comença el 9 d'octubre, uns dies més tard, un dels sindicats membres de la coordinadora, va entrar un altra preavis amb les mateixes o semblants reivindicacions:

-El retom i no retallada del concepte " a compte conveni"

-La millora del conveni collectiu encaminat a la equiparació amb el conveni SEM.

Des de la Coordinadora animem a tots els treballadors, ja sigui individualment o collectivament a participar activament de la vaga convocada por el sindicat membre de COSICAT , secundant aquesta en si mateixa o participant dácciones de protesta i mobilitzacions. Així mateix animem al collectiuTécnics en lluita a promoure mobilitzacions de suport a la convocatoria, ja que entenem que cada acció te el seu espai, i en aquest sentit, entenem que tant els despatxos I les negocIacions com el carrer I les mobllitzacions son cosa del collectlu organItzat.

La desconfiança que generen moltes vegades les negociacions dutes a terme per els grans sindicats i la patronal es compartida, peró aquest cop les coses comencen diferent, USOC, Sindi.cat, UGT i CCOO no tindran el monopoli de les negociacions al Tribunal Laboral de Catalunya, aquesta vegada un sIndlcat Independent amb poc a perdre i molt a guanyar, format per gent que no deu res a ningú será allà, negocIant, esperem que próximament siguin més d'un, i sabeu i sabem que no ens conformarem amb engrunes.

Aquest cop va de debò, i per aixó demanem a tots aquells més reticents, a tots aquells que aprofiten aquestes situacions per obtenir uns extres personals a tots i a totes en general que fem bé les coses, informem-nos amb els nostres sindicats de quins son els drets i deures durant la vaga, de quines son aquelles coses que es poden fer i quines no son legals. Properament farem públics comunicats explicant tots els drets que tenim durant la vaga igual que les obligacions.

Sense més que agrair per enda.nt l'éxit de la convocatória, i les millores laborals que aquesta ens aportarà a totes i cada una de nosaltres, ens veiem als Carrers,

#9octvagasanitària