Països Catalans, Nacionales PP.Catalans, País Valencià :: 14/02/2023

Comunicat de l'Esquerra Independentista davant el tercer cas d' #EspionatgedEstat

Esquerra Independentista

COMUNICAT: L'ESPIONATGE POLÍTIC PRETÉN ATURAR-NOS. SEGUIM!

L'operació d'Estat contra el moviment popular i anticapitalista dels PaTsos Catalans segueix destapant-se gràcies a les investigacions de la Directa, que hui i per tercera vegada ha fet pública la infiltració d'un altre agent del Cuerpo Nacional de Policia ara integrat dins de les organitzacions veïnals, llibertàries i antifeixistes del barri de Benimaclet a València.

L'Estat espanyol sota la comandància directa del Ministre de l'Interior Fernando Marlaska disposa novament els mitjans de la lluita antiterrorista per perseguir qualsevol forma de lluita política que represente un desafiament cap als seus interessos. Els tres casos d'infiltrats destapats durant els darrers mesos no s'entenen separats de l'ús de programari espia tipus Pegassus en mòbils de militants de l'Esquerra Independentista, de la detenció aquesta setmana de 6 militants d'Arran sota acusació de pertànyer a grup criminal o de la reforma i ampliació del delicte de desordres públics.

S'evidencia així que tota forma de dissidència política que pose en qüestió els fonaments de l'Estat, la seua propietat privada i la seua unitat territorial, serà immediatament perseguida. Perquè l'única garantia de la llibertat d'expressió i de la lliure associació és la nostra lluita. I per això, és precisament aquesta autoorganització que a València planta cara a l'especulació i al feixisme la que ha estat perseguida amb el col.laboracionisme, siga directe o siga per permissivitat, de les forces polítiques autoanomenades progressistes o del canvi.

Així doncs, aquestes evidències mostren que:
— L'Estat ha cregut necessari ampliar de manera molt notable els mecanismes de control polític i social de l'enemic intern en quant a mètodes, tecnologia, intensitat, amplitud d'objectius i despesa econòmica.
— L'Estat focalitza aquest enorme esforç repressiu en els moviments populars que considera més perillosos per al sosteniment del seu ordre injust, i això implica un focus molt important als Països Catalans, tal com en altres moments ha passat també amb a Euskal Herria o Galiza.
— L'Estat, quan ja no pot negar els fets denunciats, s'excusa en un suposat context social de violència per a trobar refugi, tot retorçant la llei, en les excepcions legals que permeten els mètodes d'investigació com els denunciats i que són altament lesius de drets fonamentals.

En definitiva, l'Estat percep el potencial subversiu i revolucionari de la societat catalana organitzada, adequa els mètodes en la seva contra, i força el relat per situar-nos en un imaginari context social violent per a justificar-se davant l'opinió pública.
Davant aquesta ofensiva de control polític il.legítim i il.legal; davant l'única violència que pateix la societat i que és la que ve del poder de l'Estat i del Capital; i davant l'intent de justificar-se criminalitzant els espais de contra poder veïnal i popular; nosaltres l'Esquerra Independentista, sabedors d'estar al seu punt de mira, reiterem la crida al conjunt de la classe treballadora dels Països Catalans, a persistir en l'organització i la lluita contra el capitalisme, contra el patriarcat i contra l'Estat.

Mostrem públicament tot el nostre suport als col.lectius afectats per aquest darrer atemptat a la llibertat ideològica, d'expressió i d'associació. Som i serem al seu costat per dur endavant totes les accions d'acompanyament i de denúncia que facin falta.
L'Estat accelera la maquinària repressiva però no ens aturaran!