lahaine.org
Països Catalans :: 12/05/2009

Mobilitzacions contra la contrucció d´un Parador a l´edifici del Roser de Lleida

llibertat.cat

Aquest dissabte 16 de maig la Iniciativa Ciutadana Salvem el Roser, contrària a la construcció d'un Parador Nacional a l'edifici del Roser de la ciutat de Lleida, us convoca a una manifestació i una jornada festiva i política per reclamar per a la ciutat un edifici que la Paeria gestionava fins ara. L'Assembla de Joves de Lleida (AJL) crida a la participació en aquesta jornada reivindicativa, per mostrar el rebuig a la repressió que acompanya aquest projecte i que ha colpejat als qui s'hi oposen, com el jove detingut la passada Diada.

l'AJL recorda l’inici imminent de les obres, un cop esgotada la via judicial i davant la repressió que han rebut els qui s'hi oposen ens toca prendre la iniciativa per defensar aquest espai i els usos culturals i simbòlics que l’edifici ha tingut durant els darrers 150 anys.

També remarca que, "el Roser ha estat un espai al servei de la cultura de la ciutat amb tota mena d’usos i, al mateix temps, és un símbol per a la memòria i el record dels resistents lleidatans del 1707, 700 dels quals foren assassinats per les tropes borbòniques en el seu interior, ara ja fa 301 anys".

Jornada Reivindicativa Salvem el Roser
Dissabte 16 de maig de 2009 - Lleida

17h: Gran mostra de Cultura Popular davant l'Institut d'Estudis Ilerdencs (IEI, c/Vila de Foix), amb grups de diables, trabucaires, bastoners, grallers, cap-grossos, gegants, castellers, ball de gitanes, sardanes, bestiari d'aigua i altres provinents d'arreu dels Països Catalans.

19h: Manifestació en defensa del Roser com a símbol de la defensa de les nostres llibertats nacionals i reivindicació de la continuïtat del seu ús públic. Sortida davant l'IEI (ja que l'Ajuntament no ha atorgat el permís per sortir de la Paeria).

22h: Concert a la Plaça del Dipòsit de Lleida amb els grups Skalivada, La Terraseta de Preixens i Els Bandolers. A la mateixa plaça es realitzarà un sopar popular.

Entre tots i totes podem fer possible que el 16 de maig L leida surti al carrer i recordi que el Roser és de tots i totes i que no permetrem que passi a ser un hotel de luxe.

Pots trobar més informació respecte l’edifici del Roser i el projecte de la Paeria i l’Estat Espanyol i respecte Per què no volem un Parador al Roser a www.salvemelroser.cat.

www.llibertat.cat

 

Contactar con La Haine

 

La Haine - Proyecto de desobediencia informativa, acción directa y revolución social

::  [ Acerca de La Haine ]    [ Nota legal ]    Creative Commons License ::

Principal