lahaine.org

compartir

                          

Dirección corta: https://lahaine.org/dC7a

convertir a:
Convertir a ePub  ePub        Convertir a pdf  pdf

  tamaño texto

  enviar          imprimir


traductor

31/01/2012 :: Asturies

Elecciones de Marzo en Asturias

x Pablo M. Testa
"No hagamos balance de un gobierno que no gobernó, que menos de un año, no es gobernar"

[Bable]

Vimos, como nun podía ser d'otru mou, que'l Señor Cascos nun aguantó o nun quinxo aguantar nel gobiernu del Principáu. Yera asurda esa idea de pensar que Foru podía gobernar Asturies.

Pero nun faigamos balance d'un gobiernu qu'enxamás gobernó... ca menos d'un añu nun ye gobernar; nin tan siquiere hebo presupuestos.

Qué facer ye un daqué interesante. Dende llueu, hai de siguir cola másima de nun votar a PPsoE, másimos artífices del estrapayamientu total que vive Asturies. Dende llueu tampoco ye llóxico votar a Foru. El centralismu d'UPYD, la socesiva llambía que-yos facía IX al soE... nun son aconseyables. Al respeutive'l votu en blancu, magar que pue suponer, sobro too en poblaciones de tamañu ñarru, que nun gane la fuercia política que se presenta (casu d'Aduna en Guipúzkoa), fina por perxudicar a partíos tamién ñarros. A min, personalmente, esto dame igual, yá que nun toi a favor del sistema elleutoral, nin de partíos. El tema de l'astención resulta una tema bastante ardua, yá que la so consideranza y el so valir social, afáyase nuna situación d'inoperancia. Non de inoperatividá. Pue ser particularmente operativa y funcional, pero nun llega mancar bramente la estrutura del sistema, yá que se pue nun dir votar, pero siempres votarán los y les afiliaes del partíu o partíos que s'apresenten. Ye por tanto necesaria una aición que, realmente, torgue la llegada al poder... y eso pue ufrilo'l votu nulu. Esi votu que cunta pero qu'amosa un refugu total a les polítiques que se vienen faciendo nel nuesu país, a la forma que tien el sistema y toles sos posibles aiciones.

Agora bien; les elleiciones nun son más qu'emitir un votu (o nun emitilu) lo que, realmente, cunta ye'l caleyar y l'aicionar a lo llargo'l nuesu camín. Tenemos de sirivinos d'unes práutiques d'empoderamientu que faigan posible una corresponsabilidá de les nueses vides y de la vida coleutiva, siguiendo formes de forizontalidá dafecha. Debemos tomar les nueses vides y paraestruturanos. Organizar un escontra-poder. Dir dexando atrás, de forma práutica, el sistema. Pa ello ye pernecesaria l'aición de los Conceyos Populares que fueren surdiendo dende mayu. La so aición nun debe tar dirixía a protestar escontra una aición del gobiernu de turnu, sinón d'esperimentar y proponer cómo deben furrular les distintes estayes de la nuesa vida. Pono d'exemplu daqué global como pue ser el Plan Boloña (al traviés de la Estratexa 2015). De res sirve ponese escontra ensin más, glayando consignes negatives o glayando direutamente non. Aconseyable ye oponese sirviéndonos de la positividá de lo que pensamos. Sustituyir "Non a la Estratexa 2015" por: "Naguamos por una Universidá Popular que tea basada nestes másimes y furrule d'esti mou". El refugu sigue siendo direutu pero de forma positivizada. El refugu ye daqué claro y lo que se quier tamién. Dicir non, a simple vista, pue sinificar querer caltener lo qu'esiste (colo que se xugó, por exemplu, na Constitución del 78), y eso ye falso.
__________________________________________________________________________________________________

[Castellano]

Hemos visto, como no podía ser de otro modo, que el Señor Cascos no aguantó o no quiso aguantar en el Gobierno del Principado. Era absurda esa idea de que el Foro pudiera gobernar en Asturias.
Pero no hagamos balance de un gobierno que nunca gobernó…que menos de un año no es gobernar, ni tan siquiera hubo presupuestos.
Qué hacer, es algo interesante. Desde luego hay que seguir con la máxima de no votar al ppsoe, máximos artífices del aplastamiento total que vive Asturias. Desde luego, tampoco es lógico votar al foro, el centralismo de UPyD, el sucesivo peloteo que les hacía IX al psoe…no son aconsejables. Respecto al voto en blanco, creer que puede suponer, sobretodo en poblaciones de tamaño pequeño, que no gane la fuerza política que se presenta (caso de Aduna en Guipúzkoa) termina por perjudicar también a partidos pequeños. A mi, personalmente, esto me da igual, ya que no estoy a favor del sistema electoral, ni de los partidos. El tema de la abstención resulta un tema bastante arduo, ya que su consideración y su valor social, se basa en un sistema de inoperancia, no de inoperatividad. Puede ser particularmente operativa y funcional pero no llega a hacer daño verdaderamente a la estructura del sistema, ya que no puedes ir a votar, pero si irán los y las afiliadas del partidos o partidos que se presenten. Es, por tanto, necesaria una acción, que realmente trabe la llegada al poder…y eso puede hacerlo el voto nulo, ese voto que cuenta pero que es un residuo de las políticas que se vienen haciendo en nuestro país, en la forma que tiene el sistema y en todas sus posibles acciones.
Ahora bien, las elecciones son mas que emitir un voto (o no emitirlo), lo que realmente cuenta es el caminar a lo largo de nuestro camino. Tenemos que servirnos de unas prácticas de poder que hagan posible una relación entre nuestras vidas y la vida colectiva, siguiendo formas de horizontalidad. Debemos tomar nuestras vidas y estructurarnos, organizar un contra-poder, ir dejando atrás, de una forma práctica, el sistema. Para ello, es muy necesario, la acción de los concejos populares que fueron surgiendo desde mayo. Su acción no debe estar dirigida a protestar en contra del gobierno turno, sino de experimentar y proponer como deben funcionar los distintos estados de nuestra vida. Pongo un ejemplo global, como puede ser el Plan Bolonia (a través de la estrategia 2015), de nada sirve ponerse en contra sin mas, gritando consignas negativas o gritando directamente no. Aconsejable es oponerse sirviéndonos de la positividad de lo que pensamos. Sustituir “no a la estrategia 2015” por “Ambicionamos por una universidad popular que esté basada en estas máximas y funcione de este modo” El residuo sigue siendo directo pero de una forma mas positiva, el residuo es claro y lo que se quiere también. Decir no, a simple vista, puede significar querer mantener lo que existe (como lo que se jugó, por ejemplo, en la constitución del 78) y eso es falso.

http://www.glayiu.org/?accion=ver&tipo=noticia&id=15363

compartir

                          

Dirección corta: https://lahaine.org/dC7a

 

Contactar con La Haine

Envíanos tus convocatorias y actividades!

 

La Haine - Proyecto de desobediencia informativa, acción directa y revolución social

::  [ Acerca de La Haine ]    [ Nota legal ]    Creative Commons License    [ Clave pública PGP ] ::

Principal